سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸
۰ نفر

السالوادور میزان ۰۰۵۹۹۱۷۹/۰ بیت‌کوین معادل تقریبی ۲۶۹ دلار را با استفاده از یک آتشفشان استخراج کرده است.

آتشفشان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه همشهری، وب‌سایت سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد، نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور السالوادور، که آینده سیاسی خود را برپایه آزمایش سراسری قانونی‌کردن بیت‌کوین متکی کرده، در توییتی اعلام کرد که کشورش برای نخستین بار موفق به استخراج بیت‌کوین با استفاده از یک آتشفشان شده است.

او در یک ویدئوی ۲۵ ثانیه‌ای تصویری از یک کانتینر پر از ماینر بیت‌کوین را به‌همراه صحنه‌هایی از نصب تجهیزات توسط متخصصان و منظره‌هایی از نیروگاه جنگلی این مرکز به نمایش گذاشت. این تیزر که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بازدید و حدود ۵۹ هزار لایک داشته، با عنوان «گام‌های نخست» (First steps) منتشر شده است.

اگر این کشور آمریکای مرکزی در حال استخراج بیت‌کوین به این صورت باشد، آن‌گاه باید گفت که رئیس‌جمهور آن به‌گفته‌هایش عمل کرده است. ابوکیله در ‌ماه ژوئن وعده داده بود که شرکت LaGeo SA de CV پروژه‌ای برای استخراج بیت‌کوین با انرژی‌های ارزان، ۱۰۰ درصد پاک و ۱۰۰ درصد تجدیدپذیر اجرا خواهد کرد. بوکیله همچنین اعلام کرده که برنامه استخراج بیت‌کوین با استفاده از انرژی آتشفشان‌ها هنوز تکمیل نشده و کماکان در دست آزمایش و توسعه است.

الخاندرو دلا توره، یکی از استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که اخیرا از چین به تگزاس نقل مکان کرده، می‌گوید: «این فقط انرژی زمین‌گرمایی است و بس. ایسلند از همان آغاز استخراج بیت‌کوین، این کار را انجام داده است.» ایسلند که از آن به‌عنوان سرزمین آتشفشان‌ها یاد می‌شود، تقریبا یک‌چهارم انرژی مصرفی مورد نیاز خود را از طریق انرژی زمین‌گرمایی تامین می‌کند.

براندون آرواناجی، مهندس استخراج بیت‌کوین هم می‌گوید: «یک منبع انرژی کاملا تجدیدپذیر و دست‌نخورده به‌شدت به‌کار گرفته شده است. بیت‌کوین بزرگ‌ترین شتاب‌دهنده توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در تاریخ محسوب می‌شود.»

السالوادور با تلاش‌های نجیب ابوکیله، رئیس‌جمهور خود، بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را قانونی اعلام کرد و بیت‌کوین را در کنار دلار آمریکا، به‌عنوان واحد پول خود به رسمیت شناخت. دولت این کشور با راه‌اندازی یک کیف پول دیجیتال به‌نام «چیوو» آنها را با پرداخت ۳۰ دلار بیت‌کوین به‌عنوان پاداش ثبت‌نام، تشویق کرد که از این کیف پول استفاده کنند. همچنین دستگاه‌های خودپرداز مخصوص نیز در نقاط مختلف این کشور نصب و راه‌اندازی شده است.

کد خبر 630171

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha