مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

با افزایش سن، چین و چروک‌های صورت به تدریج روی پوست نمایان می‌شوند! ظهور این چین و چروک‌ها امری کاملا طبیعی است و برای همه افراد پیش خواهد آمد. اما آیا راهی برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت وجود دارد؟ چگونه می‌توان از ایجاد چین و چروک‌های روی پوست جلوگیری کرد؟

image-20211003111222-1.jpeg

چین و چروک پوست صورت با وجود هر اقدامی یک روز برای شما هم اتفاق می‌افتد. اما با استفاده از راهکارهای کاربردی می‌توان تا حد زیادی آن را به تعویق انداخت یا میزان آن را به حداقل رساند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با جلوگیری از چین و چروک صورت با ۵ راهکار ساده و کاربردی آشنا کنیم.

علت ایجاد چین و چروک روی پوست صورت

پیش از این که بخواهیم راهکارهای مناسب برای رفع چین و چروک‌های صورت شما را به شما معرفی کنیم بهتر است شما را با دلایل ایجاد چین و چروک پوست صورت آشنا کنیم. چین و چروک صورت دلایل مختلفی دارد. بی شک سن، مهم‌ترین عامل پیری و چین و چروک صورت است. با افزایش سن، پوست انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهد و شکننده‌تر می‌شود. همچنین لایه چربی پوست از بین می‌رود و این کمبود چربی باعث ایجاد چین و چروک‌های اساسی بر پوست صورت می‌شود. البته کمبود آب و چربی منافذ پوست را به راحتی می‌توان با استفاده از دستگاه‌های لیزر جوانسازی مانند دستگاه لیزر co۲ فرکشنال برطرف کرد؛ اما تاثیر سن بر چین و چروک‌های عمقی صورت را نمی‌توان نادیده گرفت.

قرار گرفتن در معرض نور ماورای بنفش، نور زیاد خورشید و مصرف دخانیات نیز از عوامل تاثیرگذار دیگر در پیری زودرس و ایجاد چین و چروک بر سطح پوست هستند. با مراقبت‌های اصولی و استفاده از شیوه‌های کاربردی می‌توان تا حد زیادی از ایجاد چین و چروک پوستی‌ در سنین پایین جلوگیری کرد.

جلوگیری از چین و چروک صورت با ۵ راهکار

  1. استفاده از ضد آفتاب، آسان‌ترین روش جلوگیری از پین و چروک صورت

اکثر پزشکان و متخصصین پوست به مراجعه کنندگان خود توصیه می‌کنند هر روز پیش از خارج شدن از منزل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از ضدآفتاب استفاده کنند. تابش مستقیم نور خورشید تاثیر بسیاری در پیری زودرس پوست دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود به هیچ عنوان بدون استفاده از کرم ضد آفتاب در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.

 اگر پوست روشنی دارید، کرم ضد آفتاب با حداقل SPF ۳۰ یا بالاتر از آن را هر روز استفاده کنید. اگر زمان زیادی را زیر آفتاب مستقیم می‌مانید، حتما هر ۳۰ دقیقه یک‌ بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید. عدم استفاده از ضد آفتاب علاوه‌بر ایجاد چین و چروک‌های عمیق پوستی، باعث قرمزی و التهاب پوست نیز می‌شود.

  1. تغذیه مناسب و خواب کافی، عاملی تاثیرگذار در جلوگیری از چین و چروک پوست

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در جلوگیری از چین و چروک پوست صورت و بدن، تغذیه مناسب و خواب کافی است. رژیم غذایی مناسب همراه با میوه و سبزی کافی، رادیکال‌های آزاد که باعث صدمه به سلول‌ها می‌شوند را از بین می‌برند. آنتی اکسیدان موجود در میوه و سبزی باعث می‌شود پوست شاداب‌ و شفاف‌تر به نظر برسد. خواب کافی نیز باعث تولید هورمون رشد می‌شود و این هورمون رشد باعث ضخیم شدن پوست و افزایش خاصیت کشسانی پوست خواهد شد.

در صورتیکه تغذیه سالم و خواب کافی نداشته باشید، به مرور زمان چین و چروک‌هایی روی سطح پوست شما ظاهر خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان برای از بین بردن چین و چروک‌های سطحی پوست به سراغ عمل‌های جراحی خطرناک نروید، استفاده از دستگاه‌های جوانسازی مانند دستگاه کیوسوییچ بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در ادامه مطلب با این دستگاه‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

  1. بوتاکس، راه حلی پرطرفدار برای رفع چین و چروک‌های پوست صورت

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های درمان و مقابله با چین و چروک صورت است. بعد از تزریق بوتاکس به عضله‌ای خاص از صورت، بوتاکس باعث فلج شدن آن عضله و کاهش سرعت پیری ماهیچه‌های صورت به طور موقت می‌شود. البته انجام بوتاکس کاملا موقتی است و پس از مدتی کوتاه شما نیاز به تمدید مجدد آن خواهید داشت.

 از مهمترین عوارض انجام بوتاکس می‌توان به سردرد و تهوع، تورم و قرمزی، عفونت و خشکی چشم و دهان اشاره کرد. با توجه به افزایش سودجویان در حوزه انجام خدمات بوتاکس، بهتر است برای انجام آن به مراکز معتبر و پزشکان متخصص مراجعه کنید.

  1. استفاده از کرم‌های قوی و لایه بردارهای شیمیایی برای از بین بردن چروک‌های صورت

استفاده از کرم‌ و لایه بردارهای شیمیایی از جمله روش‌های موقتی است که اکثر خانم‌ها برای از بین بردن چین و چروک صورت از آن استفاده می‌کنند. آنتی اکسیدان‌های موجود در برخی از کرم‌ها باعث می‌شود تا به صورت موقت چین و چروک‌های پوست صورت را از بین روند و پوست صورت شفاف‌تر از قبل به نظر برسد.

کرم‌های لایه بردار با کمک اسید و برخی از ترکیبات شیمیایی نواحی آسیب دیده را لایه برداری کرده و عارضه‌های پوستی، لکه‌ها و چین و چروک را برای مدت کوتاهی از بین می‌برند. اما با این وجود بهترین و کاربردی روش برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت، استفاده از دستگاه جوانسازی پوست است.

  1. دستگاه جوانسازی پوست، بهترین روش جلوگیری از چین و چروک صورت

استفاده از دستگاه‌های جوانسازی پوست را می‌توان به عنوان بهترین روش جلوگیری از چین و چروک پوست صورت معرفی کرد. دستگاه‌های جوانسازی پوست با استفاده از تکنولوژی پیشرفته، بیشترین تاثیر را در بهبود چین و چروک‌های سطحی پوست و جلوگیری از ایجاد چروک‌های عمقی پوست صورت خواهند داشت. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند. دستگاه اراف فرکشنال نیدلینگ اسکارلت را می‌توان یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های جوانسازی پوست به شمار آورد.

 این دستگاه بدون هیچگونه درد یا عوارضی، مشکلات پوستی شما را از بین خواهد برد. پلاسما فرکشنال، هایفو و السیس نیز از دیگر دستگاه‌های جوانسازی سطح پوست هستند. برای اطلاع از قیمت دستگاه هایفو دابلو گلد و سایر دستگاه‌های جوانسازی پوست می‌توانید همین حالا به سایت آفا طب مراجعه کنید.

جلوگیری از چین و چروک صورت با ۵ راهکار

خرید انواع دستگاه‌های جوانسازی و زیبایی از آفا

در این مقاله شما را به صورت کامل با ۵ روش کاربردی برای از بین بردن چین و چروک‌های سطح پوست آشنا کردیم. با توجه به میزان چروک پوست صورت می‌توانید روش مناسب خود را انتخاب کنید. همانطور که مطالعه کردید استفاده از دستگاه‌های جوانسازی پوست بهترین روش برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک سطح پوست صورت و درمان آن است.

یک کلینیک معتبر باید، از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها برای پروسه جوانسازی بیماران خود استفاده کند. اغلب این کلینیک‌ها، برای تهیه جدیدترین دستگاه‌های لیزر به شرکت تجهیزات پزشکی و زیبایی آفا مراجعه می‌کنند. شرکت آفا با بیش از ۱۵ سال سابقه بهترین خدمات را در این زمینه ارائه می‌کند.  پزشکان، و دارندگان کلنیک‌های تخصصی و زیبایی می‌توانند برای تهیه دستگاه‌های جوانسازی صفحه اصلی سایت آفا مراجعه یا با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۱۰۷۰۷۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 630155

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha