مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
۰ نفر

بارش‌های ۲روز گذشته در گیلان خسارات زیادی به دو بخش مرکزی و لوندویل شهرستان آستارا و فومن وارد کرد.

سیل در گیلان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان به همشهری آنلاین گفت: طی ۲ روز گذشته بارش ۲۵۰میلی‌متری باران در گیلان منجر به سیلابی شدن رودخانه‌ها در مناطق فومن، رضوانشهر، ماسال، تالش و آستارا شد.

امیر مرادی با اشاره به اینکه در ۲ بخش مرکزی و لوندویل شهرستان آستارا، طغیان سیل به زیر ساخت‌های راه و منازل مردم خسارت وارد کرد، افزود: رانش زمین منجر به مسدود شدن مناطقی از راه ارتباطی روستای مشند در بخش مرکزی این شهرستان شد. همچنین ریزش و رانش کوه، قسمت‌هایی از راه ارتباطی روستاهای کوته کومه، باش‌محله و میه‌کومه را مسدود کرد که در حال حاضر بازگشایی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط در ۲ نقطه از شهر لوندویل آب‌گرفتگی وجود دارد که در حال فروکش است، اضافه کرد: سیلاب شدید در رودخانه بهارستان موجب ورود رسوبات به منبع تامین آب آشامیدنی شهرستان و بلافاصله اقدامات لازم از سوی آبفای آستارا برای رفع مشکل انجام شد.

مدیر کل بحران استان همچنین به سیلاب در شهرستان فومن نیز اشاره کرد و افزود: بارش شدید باران موجب بالا آمدن آب ۲ رودخانه مناطق رودبار چیره و خطیب گوراب در شهرستان فومن شده است که بر اثر این اتفاق ۲ پل آب‌نمای این منطقه به زیر آب رفته و در حال حاضر ساکنان روستاهای اطراف این ۲ پل برای تردد از مسیرهای دیگری استفاده می‌کنند.

مرادی با اعلام اینکه بیش از ۳۰۰خانوار در شهرستان آستارا ناچار به تخلیه منازل خود شدند، اظهار کرد: سال گذشته اعتباراتی از سازمان مدیریت بحران کشور به منظور سردهنه‌سازی در شهرستان آستارا دریافت کردیم. با توجه به وقوع سیلاب مجدد در این شهرستان، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اختصاص اعتبار ویژه برای رفع آب‌گرفتگی این مناطق در هفته آینده خبر داد.

معاون عمرانی استانداری گیلان نیز در گفت وگو با همشهری از هماهنگی مدیریت بحران استانداری با مدیران محلی شهرستان‌های آستارا و فومن و رضوانشهر خبر داد.

عباس صابر گفت: شناسایی علت وقوع سیلاب از سوی کارشناسان محلی در این مناطق در دستور کار قرار گرفته و بلافاصله بعد از فروکش کردن آب و قطع بارش‌ها، برآوردی از میزان خسارات وارد شده انجام می‌شود.

وی از درخواست اعتبار فوری  ۲۰میلیارد تومانی ستاد بحران استان از مدیریت بحران کشور برای ساخت  سردهنه در رودخانه‌های آستارا خبر داد و افزود: در شهرستان فومن نیز ۲ پل آبنمای رودبار چیره و خطیب گوراب بر اثر سیلاب به زیر آب رفتند که با توجه به ماهیت فنی ساخت آنها برای عبور سیلاب جای نگرانی وجود ندارد و در حال حاضر ساکنان روستاهای اطراف این ۲ پل برای تردد از مسیرهای دیگری استفاده می‌کنند.

بیشترین میزان بارندگی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های رضوانشهر، آستارا و تالش بوده است.

کد خبر 629999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha