پنجمین و آخرین حضور دانیل کریگ در نقش مامور مخفی ۰۰۷ در فیلم جیمز باندی «زمانی برای مردن نیست» با واکنش‌های گسترده و بسیار مثبت منتقدان آمریکایی و اروپایی روبه‌رو شد.

جيمز باند - زماني براي مردن نيست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، پس از چند بار عقب افتادن برنامه اکران، سرانجام بیست و پنجمین فیلم جیمز باندی تاریخ سینما روز سه‌شنبه نخستین بار در دنیا در رویال آلبرت هال لندن روی پرده رفت و منتقدان بلادرنگ پس از تماشای «زمانی برای مردن نیست»، همه جزئیات فیلم را ستودند. هر چند به نظر می‌رسد زمان ۱۶۳ دقیقه‌ای فیلم به مذاق برخی سینمایی‌نویس‌ها خوش نیامده است.

کوین ماهر از روزنامه تایمز لندن «زمانی برای مردن نیست» را «بهتر از خوب و فوق‌العاده» توصیف کرد و آخرین بازی دنیل کریگ را در نقش اصلی فیلم ستود. پیتر بردشا از روزنامه گاردین هم آن را «یک حماسه تکان‌دهنده» دانست که اکشن و درام و کمدی و وحشت و شکستن قلب را همزمان در خود جای داده است. گاردین در همان اولین نقد پس از نمایش «زمانی برای مردن نیست» به فیلم پنج ستاره از پنج ستاره ممکن داد و آن را تا اندازه‌های یک شاهکار سینمایی بالا برد.

یک جیمز باند پنج ستاره در آخرین حضور دنیل کریگ | نخستین واکنش منتقدان به زمانی برای مردن نیست

استفانی زاکارک، منتقد هفته‌نامه تایم آمریکا با ستایش کردن بازی پایانی کریگ در نقش جیمز باند، نوشت: «حتی این خداحافظی هم ارزش آن را ندارد که فیلم دو ساعت و ۴۳ دقیقه طول بکشد. ضمن اینکه جیمز باند بیست و پنجم یکی از احمق‌ترین ضد قهرمان‌های این مجموعه را با بازی رامی ملک رو کرده است. با این حال، می‌توان از تمام کمبودهای «زمانی برای مردن نیست» چشم پوشید و آخرین هنرنمایی بهترین بازیگر نقش جیمز باند را در تاریخ سینما به تماشا نشست.»

کریگ سال ۲۰۰۶ با «کازینو رویال» نقش مامور مخفی ۰۰۷ را از پیرس برازنان تحویل گرفت و پس از ۱۵ سال و حضور در پنج فیلم حالا آن را برای همیشه کنار گذاشته است. رابی کالین از سایت و روزنامه تلگراف دیگر منتقد انگلیسی است که پنج ستاره به «زمانی برای مردن نیست» داده و آن را بسان یک شاهکار تحویل گرفته است: «آقای باند ما مدت‌هاست منتظر شما هستیم و دیدن دوباره شما روی پرده لذت و آرامشی وصف‌ناپذیر به همه ما بخشیده است.»

یک جیمز باند پنج ستاره در آخرین حضور دنیل کریگ | نخستین واکنش منتقدان به زمانی برای مردن نیست

کلاریس لوفری از ایندیپندنت، جاناتان رامنی از اسکرین دیلی، جان ناجنت از امپایر، اوون گیلبرمن از ورایتی، دیوید رونی از هالیوود ریپورتر و برایان لوری از سی‌ان‌ان هم دیگر منتقدانی بودند که کم و بیش لب به تحسین و ستایش بازیگران و کارگردان «زمانی برای مردن نیست» گشودند.

رالف فاینس، کریستف والتس، رامی ملک، لئا سیدو، نومی هریس، جفری رایت، بن ویشاو و... بازیگران «زمانی برای مردن نیست» به کارگردانی کری فوکوناگا هستند که زمان نمایش عمومی آن بارها به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا عقب افتاد و حال همه امیدوارند بتواند سینماها را به دوران پیشاکرونا بازگرداند.

کد خبر 629851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    فردا فراستی گیر بهت میده.😂