شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) گفت: ما هنوز در مورد قیمت واکسن کرونای نورا گفت‌وگو نکرده‌ایم و وزارت بهداشت قیمت واکسن را تعیین می‌کند. هدف ما از تولید این واکسن انجام کارهای تجاری نبوده، بلکه هدف انجام یک اقدام انسان‌دوستانه بوده و هنوز هم بر آن پایبندیم.

واکسن نورا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، حسن ابوالقاسمی رییس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) در پاسخ به سوالی درباره قیمت واکسن نورا توضیح داد: ما هنوز در مورد قیمت گفت‌وگویی انجام نداده‌ایم و وزارت بهداشت قیمت واکسن را تعیین می‌کند و به ما می‌دهد.

او افزود: ما کارهای بسیاری با این واکسن تولید داخل می‌توانیم انجام دهیم. هم مردم خودمان از این واکسن سود می‌برند و هم اینکه ما در قبال کشورهای اطراف مسئولیت داریم و باید به آن‌ها هم توجه کنیم. چرا که همه دنیا باید واکسینه شوند تا این بیماری کنترل شود.

ابوالقاسمی ادامه داد: اخیرا این موضوع را از اخبار شنیدم که هم سازمان جهانی بهداشت و هم بسیاری از شخصیت‌های علمی به این امر معترض بودند که چرا در کشورهایی تاریخ مصرف واکسن‌ها رو به اتمام است. در حالی که تعدادی از کشورها به واکسن دسترسی ندارند. طبیعتا هر کشوری که مردم خود را واکسینه کرد و واکسن داشت، باید آن‌ها را در اختیار کشورهای دیگر هم قرار دهد تا همه از واکسن استفاده کنند. ما هم طرفدار این نظر هستیم و معتقدیم که باید به بقیه کشورها هم در این زمینه کمک کنیم.

کد خبر 629810

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha