چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: سرانجام روز موعود برای کاپلو فرا رسید و او امشب در زاگرب باید ثابت کند که چه برتری‌هایی نسبت به سلفش، استیو مک‌لارن دارد.

تیم‌ملی انگلیس در مرحله مقدماتی یورو 2008 در دو بازی رفت و برگشت مغلوب کرواسی شد تا حذف شود و این ناکامی به برکناری مک‌لارن انجامید.

این بار انگلیس در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2010 با کرواسی روبه‌رو می‌شود و سرمربی باتجربه ایتالیایی اجازه ندارد از این بازی حیثیتی با دست‌خالی برگردد. انگلیس نسبت به پیروزی 2 بر صفر روز شنبه مقابل آندورا در ترکیب اصلی‌اش تغییراتی دارد. فردیناند پس از رفع مصدومیت در دفاع میانی جانشین اسکات می‌شود.

تئو والکات با وجود نمایش خوبش نیمکت‌نشین می‌شود تا کاپلو از میان بنتلی و بکام که تجربه بیشتری دارند، یکی را به عنوان هافبک راست به زمین بفرستد. امیل هسکی هم که در نیمه دوم به جای جرمن دفو به زمین آمد، از ابتدا به عنوان زوج رونی به زمین می‌رود. جوکول هم که زننده هر دو گل تیم به آندورا بود، به جای استوارت داونینگ از ابتدا در هافبک چپ به میدان می‌رود.

ولی به نظر می‌رسد که حضور کاپلو، کادرفنی و بازیکنان کرواسی را خیلی نگران نکرده است. کرواسی در 35 بازی خانگی اخیرش در مرحله مقدماتی جام‌های مختلف (از سال 1994) بدون شکست بوده و پس از موفقیت‌های اخیر به رتبه پنجم رده‌بندی فیفا صعود کرده، در حالی که انگلیس در رتبه پانزدهم است. همه اینها دلایلی است که بیلیچ، سرمربی موفق این تیم با اطمینان زیادی صحبت کند: «انگلیس با مربیگری کاپلو تیم منظم‌تری شده ولی مربیگری او در این تیم خواب مرا آشفته نکرده است.

او از برترین مربیان است ولی تنها تیم را انتخاب می‌کند و پس از آن همه چیز به بازیکنان بستگی دارد. انگلیس بازیکنان خوبی دارد، ولی ما مقابل آنها بازی کرده‌ایم و در دو بازی قبلی آنها را شکست داده‌ایم. من منتظر انگلیس قوی‌تری هستم ولی ما هم در شرایط بهتری هستیم.»کرواسی هم پس از پیروزی 3 بر صفر مقابل قزاقستان تنها یک تغییر خواهد داشت و ملادن پتریچ در خط حمله جانشین ایوان کلاسنیچ می‌شود.

آخرین فرصت دومنک

پس از شکست غیرمنتظره 3 بر یک فرانسه مقابل اتریش، دومنک بار دیگر در خطر برکناری قرار گرفته و تنها پیروزی مقابل صربستان می‌تواند موجب نجات شغل او شود.

سرمربی فرانسه امشب در استاددوفرانس، باید راه‌حلی برای ترمیم خط دفاعی‌اش پیدا کند که در وین روی ضربات ایستگاهی شکنندگی باورنکردنی داشت. فیلیپ مکسز که بر روی دو گل اتریش مقصر بود ممکن است جایش را به اریک آبیدال بدهد، ولی هواداران فرانسه هنوز اشتباهات این مدافع در بازی مقابل ایتالیا در یورو 2008 را فراموش نکرده‌اند و او گزینه مطمئن‌تری به نظر نمی‌رسد.

صربستان در بازی اول با پیروزی 2 بر صفر مقابل جزایر فارو 3  امتیازی شد و لغزش فرانسه در این بازی فاصله‌ها را بیشتر می‌کند، طوری که پاتریس اورا می‌گوید: «اگر صربستان را نبریم، صعود ما به جام‌جهانی زیر سئوال می‌رود.» اما ضعف دفاع فرانسه روی توپ‌های هوایی امشب ممکن است بیشتر به چشم بیاید چراکه نیکول زیگیچ با قد 2/02متر یکی از مهاجمین صربستان خواهد بود. مارکو پانتلیچ دیگر مهاجم صربستان که در 91 بازی، 40 گل برای هرتابرلین زده، در مورد بازیکن کناری‌اش می‌گوید: «او بیش از 2 متر قد دارد، ولی نباید فکر کنید که او تنها روی توپ‌های هوایی مؤثر است. او روی زمین هم مسلط است و شوت‌های خوبی دارد. ما پیش از این در ستاره سرخ با هم بازی کرده‌ایم و هماهنگی خوبی داریم.» دژان استانکوویچ هافبک اینتر و بازیکن باتجربه صربستان هم درباره این بازی می‌گوید: «مساوی مقابل فرانسه همه ما را خوشحال می‌کند.»

رومانی دیگر مدعی این گروه هم پس از شکست خانگی 3 بر صفر مقابل لیتوانی وضعیت خوبی ندارد، به ویژه اینکه ماریکا و نیکولائه دو مهاجم تیم هم مصدوم شده‌اند تا به فهرست سایر مصدومین از جمله آدریان موتو و کریستین چیوو اضافه شوند. با این حال رومانی در خانه تیم ضعیف جزایر فارو باید پیروز شود.

تغییرات لیپی

پس از نمایش ضعیف ایتالیا در پیروزی 2 بر یک در خانه قبرس، لیپی برای بازی امشب مقابل گرجستان به فکر انجام تغییرات زیادی در ترکیب تیم است. او در توجیه نمایش سردرگم تیمش گفت: «مشکل ما در قبرس، آمادگی جسمانی بود. ما هنوز 100درصد آماده نیستیم و انجام بازی به فاصله 3 روز برای ما آسان نیست، بنابراین مجبور به تغییر نفرات هستیم.» دوسنا و لگروتالیه جانشین دو مدافع مصدوم تیم می‌شوند. آکوئیلانی به جای پیرلو که خسته بود، بازی می‌کند و لوکا تونی هم نیمکت‌نشین می‌شود تا احتمالاً یاکوئینتا یا دل‌پیرو در خط حمله بازی کنند. لیپی همچنین به جای گاتوسوی مصدوم، نوچرینو هافبک پالرمو را به تیم‌ملی دعوت کرده است.

هکتور کوپر، سرمربی آرژانتینی گرجستان هم پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل ایرلند گفت که جنگ این کشور روی بازیکنان تأثیر گذاشته است: «جنگ در ذهن بازیکنان من است. بازیکنان هم به اندازه ملت گرجستان عذاب می‌کشند و بازی در این جو آسان نیست. با این حال تیم من از پیش‌باخته نیست و می‌خواهم از اودینه با یک نتیجه مثبت برگردیم.»

آلمان هم پس از پیروزی 6 بر صفر مقابل لیختن‌اشتاین، در خانه فنلاند بازی سخت‌تری دارد. علاوه بر غیبت بالاک و فرینگس، کلوزه هم از آمادگی همیشگی فاصله دارد، ولی گلزنی‌های پودولسکی در بازی شنبه، یواخیم ‌لو را امیدوار کرده است.

هلند هم پس از شکست در بازی دوستانه مقابل استرالیا، امشب در مقدونیه کار سختی دارد، چراکه این تیم شنبه توانست اسکاتلند را با یک گل شکست دهد. فان مارویک، مربی جدید هلند برای این بازی فان بومل و دی‌یونگ، دو هافبک میانی‌اش را ندارد، ولی روبن برای این بازی آماده می‌شود.

کد خبر 62976

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز