منابع خبری بامداد جمعه مدعی شدند کره شمالی اقدام به آزمایش یک فروند موشک ضد هوایی جدید کرده است.

کره شمالی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، رسانه دولتی کره شمالی بامداد جمعه (۹ مهرماه) از آزمایش یک موشک ضد هوایی جدید توسط این کشور خبر داده است.

هنوز به جزئیات بیشتری درباره این آزمایش موشکی اشاره نشده است.

پیش از این گزارش شد «کیم جونگ‌اون» رئیس کره شمالی ضمن رد پیشنهاد آمریکا برای مذاکرات بدون پیش‌شرط، گفت خطوط ارتباطی با کره جنوبی را برای نشان‌دادن تمایل پیونگ‌یانگ جهت ایجاد صلح در شبه‌جزیره کره، بازسازی می‌کنند.

کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

پیش از این نیز «کیم سونگ» نماینده کره شمالی در سازمان ملل با تاکید بر حق این کشور برای انجام آزمایش‌های موشکی، اما گفت پیونگ‌یانگ هیچ قصدی برای استفاده از این فناوری‌ها علیه هیچ کشوری ندارد.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

کد خبر 629720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha