معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی گفت: اگر امروز از شهدایمدافع سلامت کرونا تقدیر و تجلیل و به آنها توجه نشود، در آینده چه کسی می‌خواهد مقابل مشکلات و بیماری‌ها و... بایستد؟ با کدام دلگرمی؟ حداقل سازمان نظام پزشکی بوده که این پیگیری‌ها را انجام دهد.

شهدای مدافع سلامت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حبیبی معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی در مراسم رونمایی از لوح فشرده «نبض نزدیک» اظهار کرد: اسفند ماه روزهای سختی بود که هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم. تعدادی از همکاران ما جان به جان‌آفرین تقدیم کرده بودند. دو روز مانده بود به عید و فقط چند نفر از معاونان و دکتر ظفرقندی در سازمان بودند. شب عید بود و آقای دکتر از آمار شهدای سلامت پرسیدند که در آن زمان ۳۴ نفر بودند که با برخی خانواده‌هایشان تماس گرفتیم و  در شب سال نو پیام‌های تبریک و تسلیت برای شهادت عزیزان‌شان ارسال شد و در اولین فرصت به دیدار خانواده این عزیزان رفتیم.

وی افزود: در سازمان مجموعه‌ای در معاونت انتظامی و معاونت امور اجتماعی نسبت به احصای این عزیزان شهید و سرکشی به خانواده‌ها ایجاد شد. قریب به ۲۸۷ نفر در معاونت انتظامی ما از آماری که برایمان ارسال شد به عنوان شهید خدمت احصا کردیم و بعد این میزان به ۳۰۰ شهید سلامت رسید. 

حبیبی ادامه داد: شهدای سلامت در مرحله خطر و موقعی که این بیماری ناشناخته وارد کشور شده بود، بر بالین بیماران و در کنار آنها بودند. این تلاش‌ها و تقدیر از شهدا آنجا ارزش دارد که اگر در آینده اتفاقی بیفتد و اگر امروز از شهدا تقدیر و تجلیل نشود و به آنها توجه نشود، در آینده چه کسی می‌خواهد مقابل مشکلات و بیماری‌ها و... بایستد؟ با کدام دلگرمی؟ حداقل سازمان نظام پزشکی بوده که این پیگیری‌ها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت، رئیس بنیاد شهید داشته و پیگیر امور شهدای سلامت بودیم، گفت: تا حداقل مباحثی که توصیه مقام معظم رهبری بود مبنی بر اینکه تمام عزیزان، شهید خدمت تلقی شوند، تحقق یابد که خداراشکر تا امروز بسیاری از این عزیزان به عنوان شهید خدمت شناخته شدند و کارهایشان در دست اقدام است و باز هم پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم تمامی این عزیزان با عنوان شهید خدمت تلقی شده و بتوانیم احقاق حق کنیم.

وی گفت: ۵۰ نفر از این شهدا پزشک عمومی، ۶۱ نفر پرسنل گروه درمان، ۵۱  نفر گروه پرستاری، ۱۷ نفر گروه بیهوشی و غیره هستند.

حبیبی گفت: همچنین سایتی به نام آسمانی‌ها ایجاد کردیم. همکاران ما داوطلبانه این سایت را ایجاد کردند و تمام شهدای سلامت را در آن اعلام می‌کنیم. 

تصویب منشور حقوق پزشکی

در ادامه این مراسم دکتر مصطفی معین رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی گفت: انسان فطرتا مسوول آفریده شده و موجودی اجتماعی است و حق انزوا و خودش را از جامعه جدا کردن، ندارد. منتها سطح مسوولیت‌پذیری به سطح آگاهی، علم و اعتقاد افراد بستگی دارد. هرچه سطح آگاهی، علم و ایمان فرد بالاتر رود، احساس مسوولیت فرد هم بالا می‌رود. یکی از این گروه‌ها جامعه پزشکی است که مسوولیت احساس می‌کنند و این را ثابت کردند چه در بحران‌ها و چه در دفاع مقدس و چه در کرونا.

وی افزود: جامعه پزشکی همیشه آماده است. مسئولان هم بیش از همیشه قدر جامعه پزشکی را بدانند. مردم ما همیشه قدردان جامعه پزشکی بودند و این گروه همیشه جزو گروه‌های مرجع جامعه بودند.

معین ادامه داد: ما باید قدر مسوولیت خودمان را بدانیم. شورای عالی سازمان نظام پزشکی بعد از جلسات متعدد منشور حقوق پزشکی را به تصویب رسانده که خود ما قدر پزشکان را بدانیم تا بتوانیم از حق  بیمار هم دفاع کنیم.

گفتنی است که‌ سایت شهدای سلامت با عنوان آسمانی‌ها از طرف معاونت اجتماعی سازمان نظام پزشکی ایجاد شده که از ۳۰۰ شهید سلامت تاکنون ۱۱۸ نفر از شهدا در آن بارگذاری شده است.

کد خبر 629564

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha