سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۲۱
۰ نفر

یک بررسی جدید نشان می‌دهد که پاندمی کووید-۱۹ باعث بیشترین کاهش در امید به زندگی یا متوسط عمر پس از جنگ جهانی دوم شده است.

life expectancy

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز در این بررسی در ۲۹ کشور شامل ایالات متحده آمریکا، شیلی و ۲۷ کشور اروپایی- در همه کشورها به جز دو کشور کاهش امید به زندگی یا متوسط عمر مشاهده شد.

کاهش امید به زندگی در مردان در اغلب کشورها بیش از زنان بود. این بررسی نشان داد که امید به زندگی در مردان آمریکایی بیش از دو سال کاهش پیدا کرده است.

ریدهی کاشایاپ، یکی از پژوهشگران این بررسی از دانشگاه آکسفورد گفت: «کاهش عمده مشاهده‌شده در امید به زندگی در آمریکا تا حدی با افزایش قابل‌توجه مشاهده‌شده مرگ‌ومیر در سنین کاری در این کشور در سال ۲۰۲۰ قابل‌توجیه است. در آمریکا افزایش مرگ‌ومیر در گروه سنی زیر ۶۰  بیشترین تاثیر را در کاهش امید به زندگی داشته است، در حالی که در اروپا افزایش مرگ‌ومیر در سنین بالای ۶۰ تاثیر بیشتری از این لحاظ ایجاد کرده است.»

بیشترین کاهش امید به زندگی یا متوسط عمر در این بررسی در مردان آمریکایی با کاهش ۲.۲ سال نسبت به سال ۲۰۱۹ رخ داد و در رده بعدی مردان لیتوانیایی با کاهش ۱.۷ سال قرار گرفتند. 

در زنان در آمریکا و اسپانیا کاهش امید به زندگی ۱.۵ سال یا بیشتر مشاهده شد. در مجموع مردان در ۱۵ کشور بیش از یک سال از امید به زندگی‌شان را از دست دادند، در حالیکه در میزان مشابه کاهش در زنان در ۱۱ کشور مشاهد شد.

زنان در ۱۵ کشور و مردان در ۱۰ کشور هم امید به زندگی هنگام تولد کمتری در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۵ پیدا کردند.

یافته‌های این بررسی در «ژورنال بین‌المللی اپیدمیولوژی» منتشر شده است.

کد خبر 629199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha