الخاندرو گونزالس ایناریتو پنج سال پس از بردن دومین اسکار پیاپی، فیلمبرداری تازه‌ترین تجربه کارگردانی خود را در مکزیک به پایان رساند.

«باردو»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین: ایناریتو که ابتدا برای «بردمن» و سپس با «از گور بازگشته» برنده اسکار بهترین کارگردانی شد، پس از شش سال پشت دوربین رفت تا «باردو» را با مدیریت فیلمبرداری داریوش خنجی در سرزمین مادری‌اش مکزیک بسازد. فیلمساز مولف فیلمنامه پروژه را با همکاری دوست همیشگی‌اش نیکولاس جیاکوبون نوشته است.

 این نخستین بار در بیش از یک دهه اخیر است که ایناریتو برای ساختن فیلم به مکزیک بازگشته است. او آخرین بار در ۲۰۱۰ «بیوتیفول» را در مکزیک و اسپانیا جلوی دوربین برده و ۱۰ سال پیش‌تر یعنی در ۲۰۰۰ هم تمام صحنه‌های «عشق سگی» را در زادگاهش گرفته بود. حالا ۲۱ سال بعد او به مکزیک آمده تا «باردو» یا «تاریخ‌نگاری نادرست مشتی حقیقت» ‌ را در این کشور آمریکای شمالی ثبت و ضبط کند.

دانیل خیمنز کاچو و گریزلدا سیسیلیانی بازیگران اصلی این کمدی نوستالژیک هستند که گفته می‌شود ماجراهای آن در پسزمینه یک سفر حماسی می‌گذرد. قهرمان «باردو» یک روزنامه‌نگار و مستندساز سرشناس مکزیکی است، پس از سال‌ها به زادگاه و سرزمین مادری خود بازمی‌گردد تا با هویت، خانواده، خاطره‌های احمقانه و واقعیت‌های تازه کشورش روبه‌رو شود.

هنوز معلوم نیست «باردو» یا «تاریخ‌نگاری نادرست مشتی حقیقت» چه زمانی روی پرده سینماها می‌رود. هر چند منابع خبری می‌گویند ایناریتو و گروه تولید او دست‌کم امسال برنامه‌ای برای به پایان رساندن تولید و اکران فیلم ندارند. ایناریتو ۵۸ ساله فیلم‌های «۲۱ گرم» و «بابل» را هم در کارنامه دارد.

کد خبر 629168

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha