سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در پاسخ به انتشار گزارش غلط آقای گروسی مدیرکل آژانس، نامه ای برای آژانس ارسال و نسبت به این اقدام غیر سازنده اعتراض شده است.

كاظم غريب‌آبادي در آژانس انرژي اتمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا بهروز کمالوندی توضیح داد: آقای گروسی و همکاران ایشان به خوبی می‌دانند که تفاهم صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی ( دوربین ها) مجتمع کرج به این دلیل که در نتیجه خرابکاری تیرماه این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی قرار دارد، نمی گردید.

وی گفت: درخواست تعمیم تعویض کارت های حافظه به دوربین های این مجتمع در سفر مدیرکل به تهران و نیز دیدار حاشیه کنفرانس عمومی وین مطرح شده بود که در هر دو بار ضمن ارائه توضیحات توسط مهندس اسلامی، پاسخ منفی و مخالفت ایران را بدنبال داشت. کمالوندی توضیح داد که درج واژه " مشخص شده " در مقابل کلمه تجهیزات به همین منظور و با هدف مستثنی شدن این مجتمع از سرویس و تعویض کارتهای حافظه صورت گرفته است. 

سخنگوی سازمان یاد آوری نمود که در دیدار وین هنگامی که بار دیگر مدیرکل درخواست سرویس دوربینهای مجتمع کرج را مطرح نمود، مهندس اسلامی با صراحت کامل و ذکر دلایل مطرح شده در جلسه قبل، تعمیم تعویض کارتهای حافظه به مجتمع یاد شده را ناممکن و خارج از چارچوب بیانیه مشترک اعلام نمود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران متذکر شد که ضرورت دارد مسئولین این سازمان بین المللی با پرهیز از موضع گیری های هدفمند سیاسی، گزارشات غلط و مغرضانه، روند سازنده ایجاد شده بدنبال مراودات اخیر ایران و آژانس را تخریب نکنند.

کد خبر 629164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha