مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

با ارائه پیشنهاد الزام نصب دیزل ژنراتور در برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی تبریز، بازار سیاه دیزل ژنراتور در تبریز به وجود آمده است.

دیزل ژنراتور

به گزارش همشهری آنلاین، مسئولان برق استان و تبریز برای جبران کمبود برق در استان راهکار جدیدی پیشنهاد کرده اند که موجب افزایش هزینه زندگی برای شهروندان تبریزی ساکن در مجتمع های مسکونی و ساختمان‌های بلند مرتبه خواهدشد.

تنها چند روز پس از انتشار این خبر ، قیمت دیزل ژنراتور در تبریز افزایش محسوسی داشته و در برخی موارد هم برای خرید این وسیله باید از خارج استان اقدام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در همین زمینه  و دردفاع از این پیشنهاد گفت: برای تامین بخشی از نیاز  برق ساختمان‌ها، پیشنهاد الزام نصب و استفاده از سلول‌های فتوولتائیک در ساختمان‌های جدیدالاحداث را که زیربنای بالائی دارند به استانداری، سازمان مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان داده‌ایم .

عادل کاظمی اظهار کرد: در صورت عدم وجود دیزل ژنراتور در این ساختمان‌ها و در صورت نیاز شبکه به اعمال خاموشی، اعتراضات بعدی و مطالبه‌ گری در این خصوص متوجه هیات مدیره ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی خواهد بود.

وی افزود: با توجه به تجربه‌ موفق تعدادی از کلان‌شهرها در ممیزی الزامات ساختمانی از قبیل وجود و آماده به‌کار بودن دیزل ژنراتور در برج‌ها، مجتمع‌های مسکونی و ساختمان‌های بلندمرتبه از طریق شهرداری این پیشنهاد به مدیریت بحران استانداری ارائه شده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: نصب پلاک شناسایی بر روی دیزل ژنراتور این مشترکان هم صورت می گیرد تا  از انتقال دیزل ژنراتور بعد از اخذ پایان کار جلوگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: از این طریق نیز گام ‌های جدیدی در مسیر مدیریت  مصرف انرژی  در استان برداشته خواهد شد.

کد خبر 629150

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha