سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: پیروزی 3 بر صفر برزیل در خانه شیلی در مقدماتی جام‌جهانی، بهترین اتفاق ممکن برای دونگا بود تا همچنان در پست خود باقی بماند.

تیم‌ملی برزیل که در 3 بازی قبلی‌اش نتوانسته بود گلی به ثمر برساند، با دو گل لوئیس فابیانو و یک گل روبینیو توانست جبران مافات کند و رونالدینیو هم یک ضربه پنالتی را از دست داد.

دونگا به دلیل مجموعه‌ای از نتایج ضعیف و ناکامی در کسب طلای المپیک پکن، تحت فشار زیادی قرار داشت و حتی مطبوعات برزیل نوشته بودند که با کسب هر نتیجه‌ای جز پیروزی دوران دوساله مربیگری‌اش در این تیم پایان می‌یابد. شیلی که با مربیگری بی‌یلسا به نتایج نسبتاً خوبی رسیده بود، در این بازی هم به اندازه برزیل صاحب موقعیت شد، ولی این قدرت تمام‌کنندگی مهاجمین میهمان و توان بدنی بالاتر این تیم بود که سرنوشت بازی را تعیین کرد. در دقیقه 21 لوئیس فابیانو ضربه ایستگاهی رونالدینیو را با ضربه سر به اولین گل برزیل پس از 318 دقیقه تبدیل کرد. آخرین گل برزیل به بازی دوستانه مقابل کانادا برمی‌گشت.

پس از این گل، امبرتو سوازو مهاجم شیلی دو موقعیت گل را هدر داد و پس از آن نوبت رونالدینیو بود که پنالتی را به دستان دروازه‌بان میزبان بکوبد.در شروع نیمه‌دوم لوئیس فابیانو این بار توپ را در محوطه جریمه برای روبینیو آماده کرد تا مهاجم جدید منچسترسیتی کار را تمام کند. اخراج کلبر، مدافع برزیل و دقایقی پس از آن والدیویا مدافع شیلی موجب شد تا
دو تیم در نیم‌ساعت پایانی 10نفره شوند. لوئیس فابیانو، ستاره برزیل در این بازی در دقیقه 83 توانست پیروزی تیمش را با زدن گل سوم تکمیل کند.

دونگا که تیمش پس از این پیروزی با 12 امتیاز به رده دوم جدول آمریکای جنوبی صعود کرد، می‌گوید: «مقابل حریف خیلی سختی بازی کردیم ولی بازیکنان ما نشان دادند که به خوبی آماده شده‌اند. ما همیشه 3 وظیفه داریم؛ بردن، زدن گل‌های زیاد و ارائه یک نمایش خوب. ما تنها تیمی در جهان هستیم که چنین اجباری دارد. ولی گاهی این غیرممکن می‌شود. ما حتی در مقابل بهترین تیم‌ها هم باید خیلی خوب باشیم.» دونگا ادامه می‌دهد: «این بهترین بازی ما نبود ولی وقتی گل‌های زیادی می‌زنید، بازی‌تان بهتر به نظر می‌رسد. ما بازی‌های سختی انجام داده‌ایم و نمی‌توانیم همیشه نمایش باشکوهی داشته باشیم.» انتقاد لولا رئیس‌جمهور برزیل از این تیم موجب شد تا خبرنگاران پس از بازی از دونگا درباره احساس رئیس‌جمهور بپرسند و او پاسخ داد: «فکر می‌کنم او هم مانند همه برزیلی‌ها خوشحال شده باشد.»

آرژانتین، اسیر اشتباهات

برزیل بامداد پنجشنبه در یک بازی آسان میزبان بولیوی است و انتظار می‌رود با کسب 3 امتیاز بتواند موقعیتش را در جدول مستحکم‌تر کند. در عوض حالا فشار روی آرژانتین است که شنبه در خانه نتوانست پاراگوئه را شکست دهد و در همین روز در پرو باید به پیروزی برسد.پس از بازی توز و هاینتزه به عنوان مقصرین اصلی نام گرفتند که با اشتباهات خنده‌دارشان موجب از دست رفتن دو امتیاز شدند. توز در نیمه اول بازی برای دومین بار در 3 بازی گذشته از زمین اخراج شد تا از بازی مقابل پرو هم محروم شود. ولی غیبت او از ترکیب اصلی ممکن است طولانی‌تر شود، چراکه جانشین او، آگرو پس از ورود به زمین توانست گل مساوی را به ثمر برساند.

هاینتزه هم که همیشه درباره بازی‌اش به عنوان دفاع چپ اصلی تیم، اختلاف‌نظرهایی وجود داشته، پس از زدن گل به خودی در دقیقه 13 و مصدوم کردن آبوندانزیری دروازه‌بان تیم در بین دو نیمه تعویض شد. هاینتزه که مسیر یک توپ بلند را اشتباه تشخیص داد و آن را به پشت دروازه‌بان فرستاد، می‌گوید: «این اشتباه من بود و آن را می‌پذیرم. نمی‌دانم پس از آن چه اتفاقی می‌افتد. تصمیم با مربی است و اوست که می‌داند چرا مرا تعویض کرده. هرچند این جمله‌ای کلیشه‌ای است، ولی فوتبال همیشه به شما شانس دوباره‌ای می‌دهد.» با این حال به نظر می‌رسد که آینده هاینتزه در تیم‌ملی آرژانتین درخشان‌تر از توز باشد که در مرحله مقدماتی جام‌جهانی هنوز گلی نزده است.

آرژانتین حالا با 12 امتیاز از 7 بازی پس از پاراگوئه 14 امتیازی و برزیل در رده سوم است، ولی تساوی در 3 بازی اخیر و شکست در بازی ماقبل آنها انتقادات را از این تیم پرستاره بیشتر کرده است. یکی دیگر از متهمان این ناکامی ریکلمه است که با وجود تأثیرش روی گل تساوی، همچنان پرنوسان است و شاید باسیله با وجود علاقه‌اش به این هافبک مجبور شود از او صرفنظر کند.

کد خبر 62882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز