بعدازظهر امروز چلسی و منچسترسیتی در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر انگلیس دیداری انتقامی دارند.

فوتبال

به گزارش همشهری‌آنلاین، ساعت ۱۵ امروز فینال لیگ قهرمانان اروپا تکرار می‌شود. آن مسابقه را چلسی یک بر صفر از منچسترسیتی برد و حالا وقت انتقام گواردیولا از توماس توخل است. توخل هر ۳ بازی آخرش را از پپ برده. دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکو مادرید که خودش استاد بازی تدافعی است، درباره این چلسی می‌گوید: «وقتی مقابل چلسی بازی می‌کنید، به باخت فکر می‌کنید. آنها پیروز می‌شوند و دروازه خود را بسته نگه می‌دارند. هیچ‌کس مایل نیست در برابر آنها بازی کند.» عملکرد دفاع چلسی زیرنظر توماس توخل، ۳۸ بازی، ۲۴ کلین شیت و ۱۹ گل خورده بوده است.

عملکرد دروازه‌بان‌ها

دروازه‌بان‌های ۲ تیم یعنی مندی و ادرسون با ۱۹ کلین‌شیت بهترین عملکرد را در بسته نگه‌داشتن دروازه‌شان در سال ۲۰۲۱ داشته‌اند. مقایسه کنید با کورتوا که ۱۵ بار و نویر و آلیسون که ۱۳‌کلین‌شیت داشته‌اند. حتی کپای پراشتباه هم زیرنظر سرمربی آلمانی پیشرفت کرده. او در صعود تیمش به دور بعدی جام اتحادیه در ضربات پنالتی مقابل استون‌ویلا درخشید و تعداد پنالتی‌های مهارکرده‌اش را برای چلسی به عدد ۷ رساند که یکی از رکورد پتر چک افسانه‌ای بیشتر است. کپا از زمان ورود توماس توخل تنها ۲‌گل دریافت کرده و البته زیاد هم به بازی گرفته نشده. او در این بازی‌ها ۲۶ مهار موفق داشته که ۴‌تای آن موقعیت تک‌به‌تک بوده. او در ۱۷۰ بازی ۴۱ کلین‌شیت داشته که بیشتر آنها در بیلبائو بوده است.

ستاره جدید سیتی

جک گریلیش با دادن ۱۶ پاس کلیدی رکورددار بیشترین پاس کلیدی در این فصل لیگ برتر است. این در حالی است که کوین دی‌بروین به‌عنوان سلطان پاس‌گل و خلق موقعیت هنوز در این فصل موفق به خلق گل یا گلزنی نشده. او در کنار ستارگانی مثل مسی، سانچو، هری کین (کین در جام اتحادیه برای تاتنهام گل زد)، کومان، کوتینیو، حکیم زیاش و گریزمان بازیکنان سرشناسی هستند که در این فصل هنوز نه گلی زده‌اند و نه پاس‌گلی داده‌اند.

مصدومان و غائبین

لاپورت و جان استونز به‌دلیل مصدومیت، ۲ هفته در دسترس نخواهند بود و در ۳ دیدار حساس آینده منچسترسیتی مقابل چلسی، پی‌اس‌جی و لیورپول غایب هستند.

آمار بازی‌های دو تیم

در بازی‌های رودررو بین ۲ تیم آمار به سود چلسی است؛ با ۷۱ برد در برابر ۵۹ باخت و ۳۹ تساوی.

در سال ۲۰۰۸ در همین روزها (پنجشنبه) شیخ منصور بن‌زاید آل‌نهیان مالکیت منچسترسیتی را به‌عهده گرفت و با صرف هزینه‌های هنگفت و بدون رعایت فیرپلی مالی این تیم را به تیمی رقابتی و مدعی قهرمانی تبدیل کرد.

این بازی از یک منظر دیگر هم قابل‌ بررسی است و آن تعداد زیاد بازیکنان رنگین‌پوست نزد ۲ تیم، مخصوصا در چلسی است. لوکاکو که به‌تازگی به لیگ برتر برگشته، نسبت به نژادپرستی واکنش نشان داده و از یوفا انتقاد کرده: «شما سوپرلیگ را در یک روز جمع کردید، اما قادر به مقابله با نژادپرستی نیستید! به‌نظرم باید کاپیتان‌ها همراه با ۴-۵ بازیکن از هر تیم جمع شوند و با رؤسای لیگ‌ برتر، فیفا و حتی اینستاگرام برای حل‌کردن این موضوع چاره‌ای بیندیشند. فوتبال پدیده‌ای اجتماعی برای لذت‌بردن همه افراد جامعه‌ است و نمی‌توانیم از این لذت به‌دلیل وجود برخی افراد بی‌سواد بی‌بهره شویم.»

من‌سیتی در دور بعدی جام اتحادیه که در ۴‌دوره از ۵ دوره اخیر آن را فتح کرده، باید با وستهم روبه‌رو شود که منچستریونایتد را از دور رقابت‌ها کنار زد و چلسی هم از ساوتهمپتون پذیرایی می‌کند. سیتی ازبس در این چند سال جام اتحادیه برده، فیل فودن اسم سگ جدیدش را گذاشته Carabao که نام جدید جام اتحادیه است. مرحله بعدی جام اتحادیه در تاریخ ۲۶ و ۲۷ اکتبر (۴ و ۵ آبان) برگزار خواهد شد.

کد خبر 628692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha