چهارمین هفته شهریور با نوسان محدود نرخ ارز و سکه همراه بود و شاخص بورس نیز نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشت.

ارز، طلا، بورس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در آخرین هفته شهریور ۱۴۰۰ بازارهای مالی روند نزولی داشتند و هر یک از یکدیگر تاثیر گرفتند به طوری که با کاهش  قیمت ارز در بازار نرخ طلا و سکه نیز کاهشی شد و از طرف دیگر شاخص  بورس نیز نسبت به هفته   گذشته با افت  ۷ درصدی همراه بود .

بورس قرمز پوش شد

شاخص کل بورس تهران، در اولین روز هفته در ابتدای معاملات با رشد ۹۴۷ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۸۹ هزار واحدی قرار گرفت اما در ادامه شاخص کل بورس  با افت ۵ هزار و ۲۲۶ واحد، روی پله یک میلیون و ۴۸۲ هزار واحدی قرار گرفت؛ همچنین شاخص هم وزن نیز با افت یک هزار و ۵۸ واحد بر روی پله ۴۴۹ هزار و ۴۰۷ واحد قرار گرفت.فولاد، فملی و میدکو  تاثیر گذارترین نمادها در بازار بودنند همچنین  برکت، شستا و کیمیا تک نیز پرتراکنش‌ترین نمادها در این لحظات بازار هستند.

در آخرین روز معاملات هفتگی بورس در ابتدای معاملات با رشد ۹۷۶  واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۲ هزار واحدی قرار گرفت  و در ادامه شاخص کل بورس در ساعت ۹:۳۰ با رشد ۲ هزار و ۱۷۴ واحد، روی پله یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی قرار گرفت. 

شما می توانید با استفاده از نمودار زیر وضعیت بازار سرمایه  را در این هفته بررسی کنید.

نرخ ارز و سکه بر مدار ثبات قیمت؛ بورس گرفتار تصمیات غلط

نرخ دلار در آخرین هفته تابستان ۱۴۰۰ ارزان شد

نرخ دلار و یورو  در اولین روز از چهارمین هفته شهریور به ترتیب به مبلغ ۲۶ هزار و ۷۶۱ هزار تومان که در آخرین روز معاملات به قیمت ۲۶ هزار و ۶۳۰ هزار تومان و  ۳۱ هزار و ۵۹۰ تومان رسیدند.

شما می توانید با استفاده از نمودار زیر میزان تغییرات نرخ دلار را در این هفته مشاهده کنید.

نرخ ارز و سکه بر مدار ثبات قیمت؛ بورس گرفتار تصمیات غلط

قیمت سکه  درجا زد

قیمت سکه در ابتدای هفته با قیمت ۱۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان داد و ستد شد که با افزایش ۴۰ هزار تومانی در پایان هفته به مبلغ ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسید هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز  با اختلاف ۱۸ هزار تومانی به نرخ  یک میلیون و ۱۴۹ هزار تومان داد و ستد شد. 

شما می توانید با استفاده از نمودار زیر میزان تغییرات سکه را در این هفته مشاهده کنید

نرخ ارز و سکه بر مدار ثبات قیمت؛ بورس گرفتار تصمیات غلط

بازار طلا و سکه در آرامش به سر می برد

محمد کشتی آرای نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار نبض باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت بازار طلا وسکه در چهارمین هفته شهریور ۱۴۰۰ گفت: در این هفته قیمت اونس جهانی نوسان خیلی زیادی نداشت و به طور متوسط ۱۳ دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است اما بر خلاف افزایش اونس جهانی قیمت ارز به طور متوسط ۱۰۰ تومان کاهش یافت.

در این هفته وضعیت معاملات در بازار بسیار آرام بود و از طرف دیگر عرضه و تقاضا از کاهش چشمگیری برخوردار شده است که به دنبال آن نوسان قیمت به کمتر حد خود رسیده بود.

قیمت سکه طرح قدیم بدون تغییر نسبت به اول هفته به ۱۱ میلیون و ۱۳ هزار تومان رسیده است .سکه طرح جدید در این هفته با افزایش ۶۰ هزار تومانی همراه بود و نیم سکه بدون تغییر به ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد ربع سکه نیز با کاهش ۵۰ هزار توانی به مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

او افزود: سکه های یک گرمی نیز با ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیدو هر مثقال طلای آب شده نیز با افزایش ۴۰ هزار تومانی به ۴ میلیون و ۹۸۷ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۱۵ هزار تومان گران شد. 

روند نزولی بورس ادامه دارد!

علی مولوی  پور کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بازار سرمایه  در سومین هفته شهریور گفت:در اولین روز هفته شاخص کل ، با عدد یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد شروع به کار کرد ر این هفته بازار به طور کلی روند نزولی داشت و کاهش حدود ۷ درصدی داشت و در نهایت به پله یک میلیون و ۳۰۰واحد نزول کرد.

او افزود:  در این هفته گروه خودرو و ساخت قطعات، گروه فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتبار یبیشترین حجم معاملات  را داشتند از طرف دیگر بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه فلزات اساسی و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله بود.

مولوی اظهار کرد: از عواملی که باعث شد در این هفته شاهد روند نزولی شاخص‌ کل   باشیم ، می توان به عامل  شناسایی نقاط سود توسط معامله گران اشاره کرد که بعد از چند ماه روند صعودی قابل قبول ، برخی معامله گران نسبت به شناسایی سود خود اقدام می کنند و دست به فروش می زنند. 

این کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه شاخص در هفته های اخیز رشد قابل قبولی داشته است  و از طرف دیگر شاخص‌ در هفته گذشته در حالت استراحت به سر برد، پیش بینی می شود در هفته آینده شاهد آغاز روند صعودی البته با شیب ملایم تر  نسبت به گذشته باشیم.

باتوجه به گفته فعالان بازار های مالی می توان نتیجه گرفت که بازار ارز وسکه در هفته آینده از نوسات شدید قیمتی برخوردار نباشد و بورس به روند خود ادامه دهد.

کد خبر 628588

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha