پس از ورود چهار کاروان حامل سوخت ایران به خاک لبنان، رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که پنجمین کاروان حامل سوخت ایران نیز وارد خاک لبنان شده است.

کاروان سوخت لبنان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های خبری، شامگاه امروز (چهارشنبه)،‌ از ورود کاروان جدید سوخت ایران به خاک لبنان خبر دادند.

شبکه «المیادین» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که پنجمین کاروان حامل مازوت ایران در حال عبور از مرز سوریه به خاک لبنان است.

کاروان‌های حامل سوخت در حالی وارد خاک لبنان می‌شوند که سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله در سخنرانی خود به مناسبت عاشورای حسینی از حرکت کشتی‌های حامل سوخت از مبدأ ایران به لبنان خبر داد.

به دنبال آن، منابع لبنانی، پنجشنبه (۱۶ سپتامبر)، خبر دادند که نخستین کاروان از تانکرهای حامل مازوت ایران از طریق مرز زمینی هرمل - القصیر وارد لبنان شده است.

لبنان در نتیجه تحریم‌های آمریکا از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود سوخت روبه‌ورست. برای مهار بحران و جلوگیری از فروپاشی نهادهای این کشور، عده‌ای از تجار لبنانی به‌واسطه حزب‌الله از ایران سوخت خریداری کرده‌اند.

دبیرکل حزب الله در تازه‌ترین سخنرانی خود نیز با بیان اینکه کشتی حامل گازوئیل ایران هم طی چند روز آینده وارد بندر بانیاس سوریه خواهد شد، گفته بود: «مقدمات اداری برای ارسال کشتی سوم حامل بنزین از ایران نیز انجام شده است... کشتی چهارم نیز حامل گازوئیل خواهد بود و بعدا فرستاده خواهد شد... دولت جدید، درباره کشتی‌های بعدی تصمیم خواهد گرفت».

کد خبر 628439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha