مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

مدیر مرکز پیشگیری از بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آغاز واکسیناسیون عمومی و بدون محدودیت سنی در استان خبر داد.

واکسیناسیون عمومی

به گزارش همشهری آنلاین،  حسن رخ شاد با بیان اینکه از امروز، چهارشنبه ۳۱ شهریور محدودیت سنی واکسیناسیون در گیلان لغو و واکسیناسیون عمومی آغاز شده است، گفت: از ابتدای هفته ۲۲۰ هزار دز واکسن وارد گیلان و متناسب با تعداد مراکز در شهرستان‌ها توزیع شده است.

 وی با تاکید بر ظرفیت تزریق ۱۰۰ هزار دز روزانه در مراکز واکسیناسیون گیلان اضافه کرد: همزمان با افزایش سهمیه واکسن استان، تعدادی از مراکز، شبانه‌روزی می‌شوند. برای رشت ۳ مرکز و در شهرستان‌ها یک مرکز شبانه‌روزی پیش‌بینی شده است،  اما در حال حاضر سهیمه‌های اختصاصی کفاف شبانه‌روزی شدن واکسیناسیون را نمی‌دهد. امیدواریم از هفته‌های آینده با افزایش سهیمه‌ها مراکز ما شبانه‌روزی شوند.

 رخ شاد درباره کمبود واکسن دز دوم برکت و تامین آن نیز افزود: روز گذشته ۱۰ هزار دز واکسن برکت برای تزرق دز دوم وارد گیلان شد و از هفته آینده نیز واکسن دز اول برکت برای گیلان تامین می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت نیز درباره لغو محدودیت‌های ترددی با توجه به آغاز واکسیناسیون عمومی در گیلان به همشهری گفت: محدودیت‌های شبانه همچنان به قوت خود باقی و در حوزه اختیار ستاد کرونای کشور است،  اما خبرهای رسیده به ما حاکی از احتمال بازنگری در این محدودیت‌هاست.

علی فتح‌اللهی همچنین به آمادگی تعدادی از مراکز شهرستان به مراکز شبانه روزی خبر داد و افزود: به محض تامین سهیمه، فعالیت این مراکز آغاز می‌شود.

وی از تامین ۸۰۰ دز واکسن برکت مرحله دوم برای امروز در رشت خبر داد.

کد خبر 628386

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha