مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

زمان زیادی به پایان لوله‌گذاری انتقال آب سد نساء باقی نمانده است و در صورت پایان این طرح، بخشی از آب سد به بم و بروات خواهد رسید.

انتقال آب

به گزارش همشهری آنلاین، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کرمان درباره اهمیت ساخت و بهره‌برداری از سد نساء اظهار کرد: منطقه کرمان بارش‌های محدودی دارد و به همین دلیل، مدیریت منابع آبی و مدیریت مصرف از مهم‌ترین برنامه‌های آب منطقه‌ای و آبفای استان به شمار می‌آید، درغیراین‌صورت امکان و برنامه‌های توزیع آب با مشکل مواجه می‌شود.

حمید علیدادی به همشهری آنلاین گفت: تکمیل و بهره‌برداری از سد نساء با هدف تامین و مدیریت آب منطقه بم و بروات در دستور کار قرار گرفت تا دیگر مشکلی برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و بخش صنعت وجود نداشته باشد.

آب سد نساء به زودی به بم می‌رسد

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان هم از تکمیل طرح انتقال آب سد نساء به شهر بم خبر داد و گفت: یکی از اهداف این سد بهره‌مندی مردم شهرهای بم و بروات از آب ذخیره شده در بخش‌های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت است و به همین دلیل اجرای کامل خط انتقال آب از سد به این شهرها اهمیت بالایی دارد.

علی رشیدی اجرای خط انتقال را یکی از پروژه‌های مهم آب منطقه‌ای استان کرمان دانست و بیان کرد: خوشبختانه بخش عمده طرح اجرا شده و فقط ۲۰۰ متر از خط لوله کشی باقی مانده است. می‌توان به مردم این شهرها مژده داد که به‌زودی تأمین آب این شهرها پایدار خواهد شد که با توجه به خشکسالی و کم آبی در منطقه اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گفته وی، کمبود بارندگی در سال جاری موجب بروز مشکلات جدی برای تأمین آب آشامیدنی در استان شده است و باید با اجرای طرح‌های مناسب و استحصال آب‌های در دسترس مشکلات را کاهش داد.

تکمیل سد نساء نیازمند ۴۰۰میلیارد تومان

معاون طرح توسعه آب منطقه‌ای کرمان هم در گفت و گو با همشهری آنلاین اظهار کرد: بخشی از آب سد در دست تکمیل نساء برای تامین اب کشاورزی منطقه استفاده شده و در حال حاضر کار لوله‌گذاری برای تامین بخشی از آب آشامیدنی و بخش صنعت هم در دست اقدام است.

محسن امیری با بیان اینکه انتقال این آب‌ها به معنای تکمیل سد نیست، افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری نهایی از این سد، نیاز به ۴۰۰ میلیادرد تومان است. رایزنی‌ها برای تامین اعتبار انجام شده و اگر اعتبار اختصاص یابد، سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این سد خواهیم بود.

وی افزود: با این وجود زمان زیادی به پایان لوله‌گذاری انتقال آب آشامیدنی و بخش صنعت باقی نماده و در پاییز امسال برای رفع  کمبود آب بم و بروات در پاییز شاهد انتقال آب این سد خواهیم بود.

کد خبر 628363

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha