سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
۰ نفر

۶۳ پنگوئن در خطر انقراض توسط زنبورها مورد حمله قرار گرفته و کشته شدند

پم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از الجزیره، برخی از پنگوئن‌های آفریقایی که در ساحلی خارج از کیپ تاون یافت شدند بیش از ۲۰ جای گزیدگی زنبور داشتند.

به نظر می‌رسد گروهی از زنبورها ۶۳ پنگوئن آفریقایی در معرض انقراض را در ساحلی در خارج از کیپ تاون مورد حمله قرار داده‌اند؛ این حیوانات در ساحل بولدرز، یک مقصد گردشگری محبوب در جنوب کیپ تاون، مرده پیدا شدند.

بر اساس فهرست جانداران در معرض خطر اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN)، آنها بخشی از جمعیت پنگوئن‌های آفریقایی بودند که در یک پارک ملی زندگی می کردند و در خطر انقراض قرار دارند.

 زنبورهای عسل کیپ بخشی از اکوسیستم آن هستند. دیوید رابرتز، دامپزشک و عضو بنیاد حفاظت از پرندگان ساحلی آفریقای جنوبی گفت: «پس از انجام آزمایشات، جای گزش زنبور در اطراف چشم پنگوئن‌ها یافت شد.»

او تاکید کرد که این یک اتفاق بسیار نادر است؛ «زنبورهای مرده نیز در محل بودند.» این در حالیست که هیچ گونه آسیب فیزیکی خارجی در هیچ جایی از بدن این پرندگان مشاهده نشده است.

آزمایشات مربوط به سموم یا عوامل بیماری‌زا نیز در مورد این پنگوئن‌ها صورت گرفت که نتیجه منفی بود. در برخی از این حیوانات بیش از ۲۰ جای نیش زنبور یافت شد.

مقامات این منطقه در جستجوی یافتن کندو هستند تا علت حمله زنبورها را پیدا کنند.

بنابر اعلام بنیاد حفاظت از پرندگان ساحلی در جنوب آفریقا، در سه دهه گذشته تعداد پنگوئن‌های ساکن آفریقای جنوبی ۷۳ درصد کاهش یافته و به ۱۰۴۰۰ جفت رسیده است. در نامیبیا، هنوز ۴۳۰۰ جفت پنگوئن وجود دارد.

کد خبر 628039
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha