چین سفینه باربری «تیان‌ژو-۳» با یک موشک لانگ‌مارچ ۷ به فضا پرتاب کرد و این سفینه با موفقیت در مدول مرکزی ایستگاه فضایی چین پهلو گرفت.

Chinese Station

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این سفینه باربری روباتیک با یک موشک لانگ مارچ ۷  در ساعت ۳:۱۰ بعدازظهر روز دوشنبه به وقت پکن (۰۷:۱۰ به وقت گرینویچ) از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ در جزیره جنوبی هاینان چین به فضا پرتاب شد. «تیان‌ژو-۳» در ساعت ۱۴:۰۸ به وقت گرینویچ با موفقیت در مدول مرکزی «تیانهه» ایستگاه فضایی چین پهلو گرفت.

تیان‌ژو-۳ سوخت و ملزومات برای سه فضانوردی که قرار است در ماه اکتبر (مهر) به این ایستگاه فضایی فرستاده شوند، را تامین خواهد کرد. این فضانوردان که قرار است شش ماه در فضا بمانند، پنجمین ماموریت و آخرین ماموریت در سال جاری در رشته ماموریت‌های سرنشین‌دار چین در این ایستگاه را به انجام خواهند رساند.

چین سال آینده دو مدول مرکزی دیگر به نام‌های «ونتیان» و «منگتیان» را با موشک‌های لانگ مارچ 5B- قوی‌ترین وسیله نقلیه فضایی چین- به فضا خواهد فرستاد تا به این ایستگاه اضافه شوند.

چین ساختن این ایستگاه فضایی شامل سه مدول را در ماه آوریل (فروردین) با فرستادن مدول «تیانهه» به فضا آغاز کرد و سپس سه فضانورد را به این ایستگاه فرستاد که هفته گذشته ماموریتشان به پایان رسید.

هنگامی که این ایستگاه فضایی تکمیل شود، به رقیبی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی تبدیل خواهد که چند کشور از جمله آمریکا، روسیه و ژاپن پشتیبان آن هستند. آمریکا چین را از مشارکت در ایستگاه فضایی بین‌المللی منع کرده بود.

کد خبر 627978

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha