یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

هادی عامل هاشمی، تهیه‌کننده و بازیگر نمایش «خانواده آقای هاشمی» اعلام کرد دکور نمایش جمع شده و این اثر با وجود داشتن قرارداد ۶۰ اجرایی بعد از ۲۰ اجرا به کار خود پایان داده است.

خانواده آقای هاشمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نمایش «خانواده آقای هاشمی» از جمله آثاری بود که پیش از آخرین تعطیلات کرونایی تئاتر در تماشاخانه «سنگلج» روی صحنه می‌رفت. این نمایش به نویسندگی علی عامل هاشمی و کارگردانی مشترک علی و هادی عامل هاشمی، برادر بزرگتر علی هاشمی اجرا می‌شد. قرار بود این اثر نمایشی که نوعی کار خانوادگی به شمار می‌آید، به مدت ۶۰ شب مهمان این تماشاخانه باشد ولی بعد از اوج‌گیری کرونای دلتا و تعطیلی سالن‌های دولتی تئاتر، پرونده اجرای این نمایش بعد از ۲۰ شب بسته شد و گروه اجرایی، کار خود را تعطیل کردند.

هادی عامل هاشمی درباره آخرین تصمیمات این گروه برای اجرای این نمایش می‌گوید: نمایش ما به دلیل کمدی بودن، تا پایان ماه صفر امکان اجرا نداشت. به همین دلیل بعد از تعطیلی سالن‌های دولتی، دکورمان را جمع کردیم و سالن را تحویل دادیم چون نمی‌شد صبر کرد. برای ۶۰ اجرا قرارداد داشتیم ولی بعد از ۲۰ شب، اجرایمان متوقف شد چون چاره دیگری نداشتیم ولی به هر حال این نمایش را تولید کرده‌ایم و دوست داریم آن را در شهرهای دیگر و سالن‌های دیگری در تهران و همینطور در جشنواره‌هایی مثل جشنواره تئاتر آیینی سنتی روی صحنه بیاوریم.

هادی عامل در این باره می‌گوید: ۵ بازیگر ما و تعدادی از بچه‌های پشت صحنه مشهدی هستند بنابراین اجرای نمایش در مشهد اتفاق خوبی خواهد بود چون از نظر اسکان هم مشکلی نخواهیم داشت و فکر می‌کنم خاطره خوشی برای بچه‌ها ساخته می‌شود.

این فعال تئاتر درباره اجرای این نمایش در دیگر سالن‌های تهران هم توضیح می‌دهد: نمایش ما پر بازیگر است و گروه بزرگی داریم. بنابراین اجرای آن در سالن‌های خصوصی از نظر اقتصادی سخت خواهد بود. حتی در سالن دولتی هم با اینکه اجاره نمی‌دادیم و کمک هزینه و گیشه را هم گرفتیم، از نظر اقتصادی سودی نکردیم. با این حال همه چیز وابسته به شرایط است و ما دوست داریم دوباره این کار را روی صحنه ببریم.

عامل هاشمی بیان می‌کند: اجرای نمایش‌های پر بازیگر سخت است و به ویژه در این دوره سخت‌تر هم شده چون حتی برای تمرین هم نیازمند فضایی بزرگتر هستیم اما در کل، نمایش ما کار بانمکی شد و حیف است که پرونده آن بعد از ۲۰ شب بسته شود. امیدوارم شرایط برای اجرای دوباره آن فراهم شود و بازیگران هم بتوانند بار دیگر برنامه‌های خود را هماهنگ کنند تا باز هم این نمایش را اجرا کنیم.

کد خبر 627672

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha