عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان را در مجلس تشریح کرد. 

رای نمایندگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در تشریح آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس، گفت: کار بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان در کمیسیون تدوین آیین‌نامه به پایان رسیده و طرح جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است. 

وی افزود: با توجه به اینکه طرح شفافیت آرای نمایندگان به صورت عادی اعلام وصول شده، لذا درحال حاضر در نوبت رسیدگی در جلسه علنی قرار دارد. 

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس ادامه داد: در صورتی که طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان ۵۰ تن از نمایندگان درخواست اولویت برای رسیدگی به این طرح را داشته باشند می‌توان رسیدگی به این طرح را در اولویت دستورکار جلسه علنی قرار داد. 

حجت الاسلام سلیمی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فعلی که در کمیسیون تصویب شد با طرح اولیه که کلیات آن در جلسه علنی مجلس رد شد تفاوت اساسی دارد، گفت: کلیات و اسلوب طرح فعلی شفافیت آرای نمایندگان تغییر چندانی نکرده و تنها جزئیاتی از آن تغییر کرده است. 

وی تصریح کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان بسیار کمک خواهد کرد به بهتر شدن عملکرد مجلس و نمایندگان و ما می‌خواهیم با این طرح همه فعالیت نمایندگان در حیطه وظایف نمایندگی را در ویترین قرار دهیم تا مردم بتوانند آن را رصد و بر عملکرد آن‌ها نظارت کنند. 

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه نهایی شدن این طرح به استحکام قانون‌گذاری و سلامت مجلس کمک می‌کند، اظهار کرد: مردم حق دارند در جریان عملکرد نمایندگان قرار گیرند چرا که نمایندگان وکلای آن‌ها هستند از طرف دیگر تصویب این طرح باعث مشارکت مردم در امور کلان کشور و تصمیم‌گیری‌ها می‌شود. 

به گزارش تسنیم، کلیات طرح شفافیت آرای نمایندگان در جلسه علنی روز (چهارشنبه ۱۵ بهمن ماه) سال گذشته از سوی نمایندگان رد و از دستورکار مجلس خارج شده بود که پس از آن طبق آیین‌نامه و به در خواست نمایندگان مجدد در دستورکار مجلس قرار گرفته است.

کد خبر 627569

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha