گروه شهری: سه راه آزمایش، بزرگ‌ترین تقاطع غیرهمسطح کشور در مهر ماه سال‌جاری، در شمال شرق تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

با بهره‌برداری از این تقاطع بزرگراه‌های یاسینی، زین‌الدین و بزرگراه آبعلی و همچنین محل تقاطع جاده دماوند و لشگرک به هم متصل می‌شوند.

به گزارش فارس، احمد دنیا مالی ، معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: وسعت این تقاطع 500 هزار متر مربع است و با اتمام آن گره کور ترافیکی در این محدوده برطرف خواهد شد.

وی درخصوص رفع معارضان تقاطع غیرهمسطح سه راه آزمایش‌ اظهار داشت: برای رفع معارض در این محدوده به هیچ دستگاهی پول اضافی پرداخت نکرده‌ایم؛ چرا که امانتدار پول مردم هستیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به هزینه‌های تملک و رفع معارض اظهار داشت: قرار بود شهرداری برای تملک زمین در این محدوده مقداری تعهدات مالی و قدری هم تعهدات غیر‌نقدی داشته باشد اما پس از بررسی‌ها قرار شد، دیگر تعهدات غیر‌نقدی نداشته باشیم.

در نتیجه شهرداری به جای تعهدات غیر‌نقدی پول نقد پرداخت کرد.  دنیا‌مالی در ادامه خاطرنشان کرد: بحث‌هایی که مجموعه مورد نظر داشت منطقی و براساس کار کارشناسی بود و با توافق طرفین مسائل حل شد.

وی با اشاره به یکی از معارضان ملکی در محدوده سه راه آزمایش تصریح کرد: این معارض ملکی، یکی از ارگان‌های دولتی است که شهرداری تهران برای تملک زمین‌های آن با نظر کارشناسی در سال 86، قرار شده 6 میلیارد تومان به این ارگان پرداخت کند.

از طرفی مسعود نصر آزادانی مدیرعامل سازمان فنی مهندسی شهرداری گفت: این تقاطع 11 کیلومتر راه (بزرگراه، رمپ و لوپ) و 6تقاطع غیرهمسطح دارد و اختلاف طرح تا بالاترین نقطه هم30 متر است.

کد خبر 62753

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز