مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: به منظور جلوگیری از فعالیت قلیانسراها از این پس انشعابات آب، برق و گاز این مکان‌ها قطع خواهد شد.

قلیان سرا

"بهمن خدادادیان" در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: با پیگیری‌های انجام شده طی روزهای اخیر مجوز قطع انشعابات آب، برق و گاز این مکان‌ها صادر شده است و با همکاری اداره اماکن برای مکان‌هایی که قلیان عرضه می‌کنند، پرونده تخلف تشکیل می‌شود.

وی افزود: نزدیک به ۲۵۰ قلیان سرا در شهر کرمانشاه فعال هستند که از این تعداد ۸۰ قلیانسرا در اطراف چم بشیر قرار دارند و تعداد زیادی از قلیانسراها هم در باغ‌های اطراف شهر فعالیت می‌کنند.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه ادامه داد: در دو سال گذشته بیش از ۵۰ هزار قلیان در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و معدوم شده است، اما متاسفانه اقبال جوانان برای رفت و آمد در این مکان‌ها باعث شده قلیانسراها همچنان به فعالیت خود ادامه دهند.

وی گفت: مواد دخانی به دلیل اینکه آغشته به مواد شیمیایی است می‌تواند انواع سرطان‌ها را در بدن افراد ایجاد کند. همچنین بیشتر بیماری‌هایی که به علت استعمال مواد دخانی بوجود می‌آید، اثرات دراز مدت دارد و فرد زمانی متوجه می‌شود که بیماری لا علاج یا صعب العلاج شده است.

خدادادیان تصریح کرد: بیماری‌های مانند هپاتیت، بیماری‌های قارچی، انگلی و بیماری‌های عفونی از جمله بیماری‌هایی است که می‌تواند با استفاده از قلیان مشترک منتقل شود.

وی اضافه کرد: افراد در اثر استفاده زیاد از قلیان به عفونت‌های دهان و دندان و لثه مبتلا می‌شوند که می‌توانند این بیماری و عفونت را به دیگران منتقل کنند.

کد خبر 627510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha