اجرای جمعه ۲۶ شهریورماه نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» با حضور همسر و دختر دکتر حمیدرضا صدر، به این منتقد فقید تقدیم شد.

تئاتر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی گروه، نمایش «درخت شیشه‌ای آلما» به نویسندگی و کارگردانی فرید قادرپناه که این شب‌ها در تماشاخانه نوفل‌لوشاتو در حال اجراست و شب گذشته میزبان مهرزاد دولتی (همسر) و غزاله صدر (دختر) زنده‌یاد حمیدرضا صدر - منتقد سینما و تئاتر و مفسر فوتبال - بود.

پس از پایان اجرا با یادی از دکتر صدر که همیشه با همسرش حامی گروه‌های تئاتری بود و به تماشای نمایش‌های مختلف می‌نشست تماشاگران و اعضای گروه نمایش، ایستاده او و خانواده‌اش را تشویق کردند.

غزاله صدر با نوشتاری روی تابلوی یادبود نمایش یاد پدرش و جای خالی او را گرامی داشت و مهرزاد دولتی نیز در یادداشتی کوتاه نوشت: «از آنجایی که به یاد دارم، بیشتر شب‌ها از ساعت ۶ تا ۸ شب توی ترافیک بودیم، یک غذای حاضری در ماشین و بعد اگر فرصتی بود به یک کتاب‌فروشی یا یک گالری نقاشی سرک می‌کشیدیم و بعد در فضا و دنیای تئاتر غرق می‌شدیم! آوای عزیز ما را دعوت کرد به تئاتر درخت شیشه‌ای آلما؛ اولین تئاتر بدون حمید …

لوستر وارونه در مرکز صحنه که انگار همه داستان حول همان می‌گشت؛ وارونگی! جنگی که با عشق یک سرباز آلمانی به یک دختر انگلیسی به پایان می‌رسد و کتاب که در دستان زنان اگر باشد، جامعه‌ای را دگرگون می‌کند، ولی اینجا ...!

زن عروسکی دیگر که همه‌چیز را با قیمتش ارزیابی می‌کند و مرد احساساتی که در چهارچوب خانه به دنبال همدل و همراه می‌گردد و خارج از ‌آن هیچ هیچ‌چیز را نمی‌بیند، حتی ما که به تماشای‌ش نشسته‌ایم.»

این نمایش تا پایان این هفته ساعت ۲۰ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه می‌رود. کاوه مرحمتی، آذین نظری، آیدین بهاری، کامیار دریاکناری، سحر خرم‌نژاد بازیگران «درخت شیشه‌ای آلما» هستند که در خلاصه داستان این نمایش این‌طور آمده : «کتابی به دست یک زوج جوان و عاشق می‌رسد که صفحه اول آن نوشته شده: بعد از ورق زدن این صفحه، زندگی شما تغییر خواهد کرد. لطفن با احتیاط ورق بزنید؛ زن و شوهر کتاب را ورق می‌زنند و ... »  

«درخت شیشه‌ای آلما» کاری از گروه ریگولیتو است که پس از «شبی بیرون از خانه»، «آوریل ۱۹۱۲»، «بازگشت به خانه»، «پناه‌کاه» و «بوی گند دهان خانم مارکز» ششمین کارگردانی فرید قادرپناه محسوب می‌شود.

فواد خراباتی (مجری طرح)، فرشاد فزونی (طراح موسیقی و فضاهای صوتی)، سعید حسنلو (طراح صحنه)، الهام شعبانی (طراح لباس)، علی کوزه‌گر (طراح نور)، تینا بخشی (طراح گریم)، محمدصادق زرجویان (طراح گرافیک، تیزر و عکاس)، ماهان صادقی(دستیار کارگردان) و علی سیبی (دستیار تولید) و آوا فیاض (مدیر تبلیغات و روابط‌عمومی) دیگر عوامل این پروژه هستند.

کد خبر 627461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha