موی تای کار جوان کشورمان به زودی در یک مبارزه انتقام گونه به دیدار حریفی از تایلند می‌رود.

گودری

به گزارش همشهری آنلاین رضا گودری رزمی کار عنوان دار ایرانی که بیشتر به واسطه مبارزاتش در سه استایل موی تای، کاراته و جوجیتسو برزیلی شناخته شده است، پس از یکسال دوری از ورزش مبارزه ای موی تای، در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۱ در کشور تایلند در رقابتی حساس در دسته کراس وزن، به مصاف نومپون دایموند، دارنده دو عنوان قهرمانی تایلند و رکورددار ۲۸۳ مبارزه حرفه ای خواهد رفت.

گودری با ۳۲ سال سن یکی از قهرمانان مطرح و شاخص در هنرهای رزمی است.خبرگزاری مطرح بلومبرگ چندی پیش در یادداشتی به موفقیت های این جوان ایرانی پرداخت و به او لقب یوزپلنگ پارسی، داده بود.

اما مبارزه با رقیب تایلندی برای گودری حکم انتقام را دارد؛ چرا که این دو، سال گذشته در چارچوب مسابقات سازمان هاردکور با یکدیگر روبه رو شده بودند که در پایان و بارای داوران، دست دایموند به عنوان فرد پیروز بالا رفت.  مبارز تایلندی که در حال حاضر در کمپ «پی کی» زیر نظر «سانچای» قهرمان افسانه‌ای موی تای تمرین می‌کند، در خصوص این مبارزه گفته است: من این ورزشکار ایرانی را یکبار شکست دادم و در واقع این مسابقه برایم حکم تمرین را دارد.

گودری در گفت و گویی با اشاره به مسابقه نخست با این حریف مطرح تایلندی اظهار داشت: سال گذشته برنامه این مبارزه ۴ روز پیش از برگزاری به من اعلام شد و مجبور شدم در این فاصله کوتاه ۹ کیلوگرم وزن کم کنم. این در حالی بود که در آن زمان تمام تمرکز من روی جوجیتسو برزیلی و کشتی بود و مدت طولانی‌ بود که تمرین موی تای و بوکس نداشتم.

مبارزه انتقامی موی تای کار ایرانی با رقیب تایلندی | به دنبال حریف معتبر هستم

اما رضا گودری مبارز که در کمپ «ونوم»، یکی از معروفترین کمپ‌های ورزشی در جهان و همکار اصلی سازمان UFC خود را برای نبردی تمام عیار با «دایموند» آماده می‌کند، در واکنش به کری خوانی‌های این مبارز تایلندی می‌گوید: البته که تجربه بسیار مهم است، اما معتقدم هر کس بیشتر تمرین کند، قطعاً نتیجه بهتری می‌گیرد. من اهل حاشیه سازی نیستم و ترجیح می‌دهم حرفم را درون رینگ بزنم.

وی خاطرنشان کرد: می‌خواهم به او درس بزرگی بدهم قول می‌دهم یک مبارزه فراتر از انتظار به نمایش بگذارم و این قهرمان مغرور تایلندی را از سخنانش پشیمان کنم‌.

گودری که دارای رکورد ۲۹۹ مبارزه حرفه ای و همچنین ۲ مدال برنز رقابتهای جهانی هنرهای رزمی(مسترشیپ) می باشد در خصوص ورودش به دنیای ورزش های رزمی می گوید:

 اولین حضورم در باشگاه مربوط به سالها پیش است که مدت کوتاهی جودو و کونگ فو کار کردم. درست مانند امروز که حضور در شش ضلعی مبارزه را به حضور در المپیک ترجیح میدهم، در همان دوران نوجوانی هم  ورزش حرفه ای را به آماتور ترجیح دادم و برای فراگیری فنون کاربردی به کاراته آزاد روی آوردم.

گودری در ادامه صحبتهایش از عناوین مهم کسب شده خود سخن به میان آورد و گفت: از همان ابتدا پیروزی در مسابقات دشوار رزمی برایم شیرین بود.  مربی ام حدود ۲ سال اجازه شرکت در مسابقات را به من نداد. اولین رقابتم در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بود. سال ۲۰۱۶ به تایلند آمدم و به مدت دو سال تمرینات طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتم. اولین مبارزه ام در کشور تایلند پیش چشم میلیون ها بیننده تلویزیونی در رویداد حرفه ای سازمان ماکس موای تای انجام شد.

علاوه بر آن در رشته جوجیتسو نیز پس از یکسال تمرین، در رویداد بین المللی سیام کاپ که با حضور بیش از ۴۰ کشور برگزار شد، توانستم مدال طلا را کسب کنم. من بر خلاف دیگر ورزشکاران که از مسیر ورزش آماتور به سمت حرفه ای شدن پیش می روند از همان ابتدا وارد دنیای مبارزات حرفه ای شدم. بیشتر از موای تای و جوجیتسو، کاراته از من، شخصیتی متفاوت و خاص ساخت و باعث شد تا در نهایت مسیر زندگی ام تغییر کند.


 

کد خبر 627305

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha