رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: مطالعه درمورد پذیرش واکسن کرونا در جامعه شهری و روستایی ایران نشان می‌دهد که به‌طور میانگین ۸۶ درصد شهروندان پذیرش واکسن کرونا دارند و از واکسیناسیون استقبال می‌کنند.

پروتکل‌های بهداشتی کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا خانکه رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه افرادی که واکسن می‌زنند، دچار ابتلا به نوع شدید بیماری و مرگ بر اثر کرونا نمی‌شوند، افزود: به عبارتی این شاخص‌ها با تزریق واکسن کرونا کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: نظام سلامت در کشورهایی که واکسیناسیون گسترده انجام داده‌اند بار کمتری را متحمل شده است.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تاکید کرد: ۷۶ درصد مرگ‌های کرونایی مربوط به افراد بالای ۷۰ سال است و ۱۲ درصد از این آمار مربوط افرادی بوده که تمایل به زدن واکسن نداشتند، تصریح کرد: هم اکنون ۱۲ درصد شهروندان به شدت در مقابل تزریق واکسن مقاوم هستند.

خانکه ادامه داد: البته جریان مخالف واکسن در تمام دنیا از جمله ایران وجود دارد و به نظر می‌رسد رسانه‌ها باید بیشتر در مورد فواید زدن واکسن کرونا اطلاع رسانی صحیح و علمی کنند.

وی همچنین گفت: رسانه ها باید اثرات مفید و موثر واکسیناسیون را که تاکنون به اثبات رسیده را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: هرچند ناشناخته‌هایی در مورد واکسن کرونا وجود دارد اما تاکنون اثرات مثبت آنها به اثبات رسیده است.

سه عامل مهم برای مدیریت کرونا

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در ادامه  سه عامل مهم برای مدیریت بیماری کرونا را واکسیناسیون سریع، حمایت مالی و اجتماعی از گروه های آسیب پذیر و کم برخوردار و رعایت توصیه های اجتماعی عنوان کرد.

خانکه اظهار داشت: این سه عامل باید با هم انجام شود، در غیر این صورت کشور موفق به مدیریت بیماری کرونا نمی شود.

وی یادآور شد: توصیه های اجتماعی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شستن دست ها و حضور نیافتن در تجمعات و دورهمی ها کماکان باید رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در عین حال بیان کرد: نمی توان به مردم فشار آورد که توصیه های اجتماعی را رعایت کنند، اما از آنها حمایت نکرد.

کد خبر 627295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha