آیت الله مکارم شیرازی مراقبت نسبت به نفوذ، بویژه در شهر مقدس قم را موضوع مهمی دانست و بیان کرد: خطر نفوذ در قم به ویژه با توجه به مرکزیت حوزه های علمیه، بیش از دیگر شهرهاست؛ دولت های خارجی برای نفوذ در دستگاه علما و دانشمندان و مراجع نقشه های مهمی دارند؛ در این خصوص واقعا باید هوشیار بود و در این زمینه وزارت اطلاعات باید به خوبی نقش آفرینی کند.

مکارم شیرازی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از جماران؛ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: امنیت در کشور ما خوب است و در مجموع ناامنی نداریم اما راجع به مسائل اقتصادی همچنان نگران هستیم و معتقدیم توفیق دولت سیزدهم و رئیس جمهوری در گرو حل مسائل و معضلات اقتصادی است.

وی روز پنجشنبه در دیدار وزیر اطلاعات اضافه کرد: انتظار داریم تحولی در عرصه اقتصادی و سفره مردم ایجاد شود که البته هنوز آثارش نمایان نیست.

وی ادامه داد: برای این که مشکلات اقتصادی حل شود باید جلوی افراد فاسد و مفسد گرفته شود، سه گروه هستند که کار اقتصاد مملکت را خراب می کنند، گروهی همان افراد قاچاقچی هستند که از طریق قاچاق اجناس و کالا و بعضا زد و بند با برخی از مسئولان، کار خود را به پیش می برند.

این مرجع تقلید افزود: دسته دیگر رانت خواران اند که اجازه نمی دهند اقتصاد کشور سامان پیدا کند؛ آنان از دولت تسهیلات بسیار خوبی می گیرند و بعد هم به تعهدات خود عمل نمی کنند؛ همان کالا و اجناسی که با قیمت پایین خریده بودند را با قیمت بالا در بازار به فروش می رسانند؛ این که چطور می شود جلوی شان را گرفت خود جای بحث است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: برخی از تجار و کسبه بی انصاف دسته سومی هستند که اجازه نمی دهند آرامش به بازار و سفره مردم باز گردد؛ این دسته به وقت گرانی اجناس، کالاها را گران می فروشند اما وقتی به هر دلیل کالاها و اجناس ارزان شود، حاضر نیستند به قیمت ارزان بفروشند، واقعا اینها خود اسباب فساد در بازار هستند و باید در این خصوص فکری کرد.

وی بر لزوم توجه به علل به جای پرداختن به معلول در ساماندهی و حل مسائل اقتصادی تاکید کرد و افزود: اگر تنها بیاییم به همین مجازات اقتصادی اکتفا کنیم، مغازه ها را ببندیم و جریمه کنیم، با این امور، مشکل اقتصادی حل نمی شود، ریشه‌ها را باید درست کرد.

به گفته این مرجع تقلید، باید با شجاعت روابط افراد فاسد و مفسد را قطع کرد و در مقابل آنها ایستاد، در این صورت است که مسائل اقتصادی تحول و سامان پیدا می کند، و مردم هم نتیجه اقدامات و عملکرد دولت را خواهند دید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر رسانه ملی و دیگر رسانه ها به مسائل و مشکلات اقتصادی شد و تاکید کرد: به طور حتم کرونا مساله مهمی است اما نباید با پیش کشیدن کرونا مسائل اقتصادی را فراموش کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین مراقبت نسبت به نفوذ، بویژه در شهر مقدس قم را موضوع مهمی دانست و بیان کرد:خطر نفوذ در قم به ویژه با توجه به مرکزیت حوزه های علمیه، بیش از دیگر شهرهاست؛ دولت های خارجی برای نفوذ در دستگاه علما و دانشمندان و مراجع نقشه های مهمی دارند؛ در این خصوص واقعا باید هوشیار بود و در این زمینه وزارت اطلاعات باید به خوبی نقش آفرینی کند.

وی در پایان ضمن دعا برای موفقیت دولتمردان و رئیس جمهوری اظهار داشت: با برنامه ریزی، شجاعت، تلاش مسئولان و همراهی مردم مشکلات حل شود. مسائل خارجی بوده و هست، اگر ما مشکلات داخلی را حل کنیم دشمنان خارجی نمی توانند ضربه بزنند، کما اینکه تا بحال هم نتوانسته اند. شما اشراف خوبی نسبت به مسائل این حوزه داشته و دارید.

وزیر اطلاعات روز پنجشنبه در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه دیدار و گفت و گو کرد.

این دیدارها بدون اعلام قبلی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

کد خبر 627142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha