مجموع نظرات: ۳
پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
۱ نفر

از زمانی که والتر بروش آلمانی دوربین‌های مداربسته را اختراع کرد، امنیت و محافظت از ساختمان‌ها و اماکن شکل دیگری به خود گرفت. در واقع با نصب این دوربین‌ها در محیط‌های داخلی و خارجی امکان تامین امنیت در شبانه‌روز به وجود آمد؛ بدون آنکه به نیروی انسانی نیاز باشد.

لیست بهترین برند دوربین مداربسته - هایک ویژن.jpg

امروزه، برندهای مختلف سعی در ساخت برترین مدل‌های دوربین مداربسته دارند تا با افزودن امکاناتی به هر کدام، شانس محافظت بهتر از محیط را افزایش دهند. 

با معرفی لیست بهترین برند دوربین مداربسته و ذکر نقاط ضعف و قوت آن‌ها، در این مقاله بهترین‌های این حوزه را ذکر خواهیم کرد.

۱. برند هایک ویژن

اولین برند مورد بررسی، شرکت هایک ویژن است که در سال ۲۰۰۱ در کشور چین راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون پرچم‌دار محصولات و تجهیزات حفاظتی و همچنین پرفروش‌ترین برند دوربین مداربسته (شروع قیمت انواع برتر از ۳ میلیون تومان) به شمار می‌رود. هایک ویژن با دارابودن بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین تیم تحقیق و توسعه و اختصاص دادن ۷ درصد از فروش سالانه خود به این بخش، همواره در افزایش کیفیت محصولات نیز پیش رو بوده است‌.

خط تولید این کمپانی با عرضه دوربین‌های اسپیددام، DVRهای استندالون و ترکیبی، دوربین‌های IP با رزولوشن بالا و NVRها سعی داشته در کنار کیفیت، تنوع را نیز لحاظ کند و به همین علت است که در بازار تجهیزات امنیتی، نماد اعتماد و رضایت مشتری به حساب می‌آید و در لیست بهترین برند دوربین مداربسته، صدرنشین است.

از مهم‌ترین نقاط قوت این برند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • سازگاری با دوربین‌هایی با تکنولوژی متنوع با داشتن قابلیت ارتقا
  • توانایی تشخیص و تحلیل تصاویر از طریق هوش مصنوعی مانند شناسایی چهره یا عبور از خط
  • ارائه تنوع بالای محصولات در نهایت کیفیت
  • نصب آسان و طول عمر بادوام
  • ارائه برترین لنزها با همکاری برند اولسن آلمان
  • توانایی دید در شب Exir با LEDهای فوق پیشرفته
  • راه‌اندازی خط تولید تراشه و استفاده از تکنولوژی هیبریدی جهت کاهش هزینه مشتریان

در حال حاضر هایک ویژن در سطح جهانی و ایران به‌عنوان بهترین برند دوربین مداربسته شناخته می‌شود و به سرعت در حال پیشروی است. شما می توانید تمامی محصولات هایک ویژن را در سایت اصلی شرکت  به نشانی (https://www.hikvision.com/en/) مشاهده کنید، اما برای خرید محصولات باید به نماینگی رسمی هایک ویژن در ایران (https://hikvision-cctv.com/) رجوع کنید.

۲. برند هایلوک

هایلوک برندی تازه‌پا و جدید است که در سال ۲۰۱۸ توسط کمپانی مادر، یعنی هایک ویژن، رونمایی شد و از آن زمان تاکنون، توانسته است در میان بهترین‌های بازار جایگاه ویژه‌ای برای خود باز کند. دلیل محبوبیت روزشمار هایلوک را در کنار اعتبار این کمپانی به‌واسطه هایک ویژن می‌توان در مقرون‌به‌صرفه بودن محصولات در کنار کیفیت و کارایی بسیار بالا دانست. به همین دلیل، نام این کمپانی در لیست بهترین برند دوربین مداربسته همواره می‌درخشد. برای اطلاع از لیست قیمت هایلوک مطمئن باشید که از نمایندگی رسمی شرکت در ایران خرید را انجام می دهید.

نقاط قوت دوربین‌های هایلوک:

  • راه‌اندازی راحت و نصب آسان
  • طراحی‌های متنوع با تراشه‌های تخصصی
  • وضوح بالای تصاویر در تاریکی مطلق 
  • اتصال و سازگاری با تمام برندهای محصولات حفاظتی از طریق کلید osd
  • اقتصادی‌ترین برند موجود با ارائه دوربین‌های متنوع و باکیفیت (شروع قیمت از ۳ میلیون)

ویژگی‌ها و نقاط قوت هایلوک تا اندازه‌ای زیاد است که نقاط ضعف آن را مانند عدم کاربرد برای پروژه‌هایی در مقیاس بزرگ یا محدودیت فشرده‌سازی تصاویر در دستگاه‌های dvr تاحدودی پوشش می‌دهد. البته که این برند تازه‌کار در طی این مدت فعالیت، تلاش دارد تا سطح کیفی خود را با ثابت نگه‌داشتن قیمت محصولات روزبه‌روز افزایش دهد و بر همین اساس می‌توان گفت که در میان رقبا، به‌عنوان یکی از قوی‌ترین کمپانی‌ها ظاهر شده است.

بهترین برند دوربین مداربسته - هایلوک

۳. برند سونی

از سال ۱۹۵۸ تاکنون برند سونی یکی از تولیدکنندگان لنزهای دوربین عکاسی و لنز دوربین مداربسته محسوب می‌شود. این شرکت ژاپنی تخصص خود را بر روی تولید دوربین‌های تحت شبکه پیاده می‌کند. سونی در کنار تضمین امنیت، قابلیت نگهداری اطلاعات دوربین‌ها را بر روی حافظه‌های جانبی و کامپیوتر ایجاده کرده است. به دلیل رضایت مشتریان از کیفیت محصولات این شرکت، سونی را باید در لیست بهترین برند دوربین مداربسته قرار دهیم.

مهم‌ترین خصوصیات مثبت دوربین‌های سونی:

  • دریافت تصاویر با فرمت‌های مختلف
  • ضبط باکیفیت با قابلیت صدای دوطرفه در برخی دوربین‌ها مانند سری E
  • پیچیدگی کمتر در راه‌اندازی و استفاده و نصب آسان

در کنار ویژگی‌های مهم و مثبت محصولات مراقبتی سونی، نقطعه ضعف‌هایی چون دوام پایین‌تر نسبت به سایر برندها، قیمت نسبتا بالای انواع باکیفیت (شروع قیمت دوربین‌های پیشرفته از ۵ میلیون تومان) و طراحی‌های ساده سبب شده است مسئولان این کمپانی در فکر افزایش سطح کیفی دوربین‌های تولیدی باشند تا جایگاه خود را در میان رقیبان از دست ندهند. برای مشاهده محصولات برند سونی به صفحه (https://pro.sony/en_HR/products/video-security) رجوع کنید.

برند سونی

۴. برند داهوا

داهوا یکی دیگر از برترین شرکت‌های چینی در زمینه تولید و عرضه انواع دوربین مداربسته است که در لیست بهترین برند دوربین مداربسته رقابت تنگاتنگی با هایک ویژن دارد. در سال ۲۰۱۷، داهوا بعد از کمپانی هایک ویژن در رتبه دوم محبوبترین و بهترین برند دوربین مداربسته دنیا شناخته شد.
داهوا در کنار توجه به جدیدترین تکنولوژی روز جهان، سعی دارد خلاقانه‌ترین و برترین دوربین‌ها را طراحی کند و به همین علت است که سالانه ۱۰ درصد از سود فروش خود را در بخش تحقیق و ارزیابی سرمایه‌گذاری می‌کند و در همین راستا، از نظرات مشتریان و انتقادات آن‌ها بسیار استقبال می‌کند.

بارزترین ویژگی‌های دوربین‌های داهوا:

  • راه‌اندازی بسیار آسان
  • ارائه سیگنال‌های تصویری باقدرت
  • امکان دسترسی و کنترل تصاویر از راه دور
  • قابلیت استفاده در پروژه‌های بزرگ مقیاس و کوچک مقیاس

در چندین سال اخیر، تلاش داهوا همواره برای رفع ضعف‌هایی چون رفع محدودیت در پهنای باند، افزایش تنوع تولیدات، کاهش قیمت بازار (دارای دوربین‌هایی با شروع قیمت ۵۰۰۰۰۰ تومان) و استفاده از فناوری‌های کلیدی جهت بالابردن امنیت بوده است. این خصوصیات، کمپانی چینی را در لیست بهترین برند دوربین مداربسته قرار می‌دهد.

۵. برند اکسیس

یکی دیگر از انواع بهترین برند دوربین مداربسته، برند سوئدی اکسیس است که تا قبل از ظهور و درخشش برندهایی چون هایک ویژن، ۷۰ درصد بازار جهانی را در اختیار داشت. دلیل این محبوبیت به تنوع فراوان محصولات و طول عمر بالای آن‌ها برمی‌گردد.
از طرفی می‌توان گفت قیمت بالای تولیدات برند اکسیس (متوسط قیمت از ۸ میلیون تومان) سبب شده است بسیاری از افراد به دنبال برندهای دیگری با قیمتی مناسب باشند و این قیمت بالا را شاید بتوان بزرگ‌ترین ویژگی منفی این کمپانی معرفی کرد.

از خصوصیات محصولات اکسیس:

  • قابلیت دسترسی به سیستم از راه دور
  • کیفیت بالای تصاویر در شب
  • رمزگذاری ویدیویی قوی
  • سازگاری و امکان اتصال به شبکه‌های متنوع IP 
  • استفاده از فناوری zip stream برای نخستین بار

ویژگی‌های فوق، این برند سوئدی را به برندی محبوب تبدیل کرده است اما مانند هر کمپانی دیگری نقاط ضعفی در تولیدات خود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به محدودیت پهنای باند و عدم قابلیت ضبط صدا در دوربین‌ها اشاره کرد. با همه این موارد، اکسیس در لیست بهترین برند دوربین مداربسته قرار گرفته است.

نتیجه‌گیری

باتوجه‌به تمام آنچه که ذکر شد، دوربین‌های مداربسته از سوی شرکت‌های معتبر و جهانی تولید می‌شوند و هر یک سهم به‌خصوصی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان هایک ویژن و هایلوک پرچم‌دار لیست بهترین برند دوربین مداربسته هستند و با ارائه محصولات متنوع و اقتصادی، هرساله از سوی مشتریان به‌عنوان بهترین برندهای این حوزه انتخاب می‌شوند. 

کد خبر 627079

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha