مجموع نظرات: ۹
چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
۰ نفر

پنجم مهر ۱۴۰۰ برابر با اربعین حسینی است و مراسم عزاداری ویژه‌ای در شهر کربلا برگزار می‌شود. تا پیش از شیوع گسترده کرونا در سراسر جهان، عزادارن حسینی با شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین خودشان را به شهر کربلا و زیارت حرم امام حسین(ع) می‌رساندند.

image.png

در سال‌های گذشته سفر به کربلا در روز اربعین مانند بسیاری از سفرهای دیگری با محدودیت روبه‌رو شد. اما امسال با توجه به شروع واکسیناسیون در اغلب کشورهای جهان مراسم اربعین در شهر کربلا با نظارت دولت کشور عراق برگزار خواهد شد.

ایرانی‌های مشتاق به شرکت در مراسم اربعین می‌توانند با تهیه بلیط هواپیما به شهر کربلا شرکت کنند. اگر به شرکت در عزاداری اربعین امام حسین تمایل دارید ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

آیا امکان سفر زمینی در اربعین به کربلا وجود دارد؟

با توجه به ازدحامی که در مراسم پیاده‌روی و سفرهای زمینی به شهر کربلا صورت می‌گیرد در حال حاضر امکان سفر به کربلا از طریق راه‌های زمینی وجود ندارد. بنابر اطلاع‌رسانی کشور عراق فقط از طریق راه‌های هوایی و خرید بلیط هواپیما امکان سفر به کربلا برای زائران وجود دارد. با توجه به دستورالعمل‌های صادر شده برای سفر اربعین شما می‌توانید از همین امروز تا پنجم مهر ماه ۱۴۰۰ نسبت به خرید بلیط هواپیما از تی تی بوکینگ به مقصد کربلا یا نجف اقدام کنید.

البته شایان ذکر است مسئولان ایرانی با مسئولان کشور عراق وارد مذاکراتی شده‌اند که به منظور کاهش هزینه‌های زائران، امکان بازگشت به ایران از طریق مرزهای زمینی برقرار شود. اما در حال حاضر هیچ پاسخ روشن و مشخصی از طرف کشور عراق در این زمینه دریافت نکرده‌اند و سفر هوایی تنها راه شرکت در مراسم اربعین شمرده می‌شود. البته سفر زمینی در روزهای بعد از اربعین به عبارت دقیق‌تر بعد از ۱۰ مهر مجاز است و فروش بلیط‌های اتوبوس به روال سابق بازمی‌گردد. فقط از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ امکان فروش بلیط اتوبوس برای کربلا وجود ندارد.

شرکت در مراسم اربعین حسینی فقط با سفر هوایی امکان‌پذیر است

متاسفانه با وجود واکسیناسیون گسترده، پاندمی کرونا همچنان در جهان وجود دارد و هر روز مبتلایان جدیدی به فهرست جهانی اضافه می‌شوند. به همین دلیل امسال هم سفر به اربعین در شرایط کرونا با مشکلات و محدودیت‌های قابل توجهی روبه‌رو است. با این وجود دولت عراق موافقت کرده است که ۳۰ هزار ایرانی امکان سفر به عراق در روزهای پیش از اربعین را داشته باشند. اما سفر به کربلا منوط به شرایط دیگری نیز به جز سفر هوایی است.

قیمت بلیط هواپیما کربلا برای اربعین چقدر است؟

سفر هوایی به کربلا چه شرایطی دارد؟ از گرفتن ویزای عتبات تا تست منفی و واکسن کرونا

یکی از مهم‌ترین شروط دولت عراق برای ورود ایرانی‌ها به داخل کشور عراق انجام تست کرونا یا PCR‌ طرف ۷۲ ساعت پیش از سفر منفی باشد. قابل ذکر است که تست پی سی آر در کشور عراق از زائرین گرفته می‌شود. همچنین فقط افرادی می‌توانند وارد عراق شوند که دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند و از تاریخ تزریق دوز دوم واکسن به مدت یک هفته گذشته باشد. با توجه به اپیدمی گسترده کرونا بهتر است افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و واکسن دریافت نکرده‌اند از سفر به کربلا در اربعین خودداری کنند.

یکی دیگر از شروط سفر به کربلا در روز اربعین اخذ ویزای کشور عراق است. مسئولان ایرانی در حال پیگیری‌اند که این سفر بدون نیاز به ویزا انجام شود. اما دولت عراق پاسخ مساعدی نداده است و اعلام کرده که ظرف مدت کوتاهی می‌تواند برای کلیه زائرین ویزای ورود به کربلا را صادر کند.

هزینه تست کرونا در کربلا چقدر است؟

هزینه تست کرونا در کشور عراق و شهر کربلا برابر با ۴۰ دلار است. مسئولان ایرانی در حال رایزنی هستند که این تست در داخل کشور ایران از زائرین گرفته شود تا هزینه‌های کمتری را متحمل شوند. این موضوع هنوز پاسخ دقیقی از طرف مسئولین عراقی دریافت نکرده است.

قیمت بلیط هواپیما کربلا برای اربعین چقدر است؟

هزینه بلیط هواپیما به کربلا در اربعین ۱۴۰۰

برای تامین هزینه بلیط رفت‌وبرگشت به نجف و کربلا در حدود ۴ میلیون تومان نیاز است. البته این مبلغ تا ۵ میلیون تومان هم متغیر است و باید از ایرلاین‌ها و سایت‌های معتبر فروش بلیط هواپیما از جمله تی‌تی بوکینگ استعلام قیمت کنید. امکان تغییر هزینه بلیط تا روزهای نزدیک به سفر وجود دارد و قیمت‌های اعلام شده دقیق و قطعی نیستند.

علاوه‌بر هزینه بلیط هواپیما در روز اربعین، باید برای هزینه اقامت،‌ خوراک و حمل‌ونقل‌های درون شهری از نجف تا کربلا و داخل شهر کربلا نیز برنامه‌ریزی کنید. پیشنهاد می‌کنیم هتل‌هایی را انتخاب کنید که از نظر بهداشتی، کلیه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و امکان انتقال بیماری را از محیط را بسیار کاهش می‌دهند. متاسفانه مسافرخانه‌ها، هاستل‌ها، خانه‌ها و خوابگاه‌های شهرهای مختلف عراق محل مناسبی برای اقامت از نظر امنیتی و بهداشتی نیستند.

یک نکته دیگر نیز درباره سفر به عتبات عالیات در روز اربعین وجود دارد و آن تبدیل ریال به دینار است. بهتر است پیش از سفر پولتان را به دینار عراق تبدیل کنید تا در مبادلات روزانه راحتی و امنیت بیشتری داشته باشید.

بلیط هواپیما به مقصد کربلا و نجف را از کجا تهیه کنیم؟

در این مقاله درباره قیمت بلیط هواپیما برای اربعین ۱۴۰۰، مدارک مورد نیاز و شرایط ورود به عراق از طریق مزرهای هوایی صحبت کردیم. شما می‌توانید همین حالا وارد سایت تی‌تی بوکینگ به آدرس اینترنتی ttbooking.ir شوید یا از طریق شماره تماس‌های ۰۹۰۲۰۵۵۷۱۰۰ و ۹۱۰۰۶۵۶۶-۰۲۱ اقدام به خرید بلیط هواپیما برای کربلا و نجف اشرف کنید. همکاران ما در مجموعه‌ تی‌تی بوکینگ با پاسخگویی و پشتیبانی ۲۴ ساعته در طول شبانه‌روز در راستای ایجاد سفری امن و بدون دغدغه برای کلیه مسافران گرامی تلاش می‌کنند.

کد خبر 626924

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha