طارمی پس از گلزنی به یووه و چلسی حالا رودرروی اتلتیکو، قهرمان لالیگا و اوبلاک، بهترین دروازه‌بان اروپا قرار می‌گیرد.

طارمی

به گزارشش همشهری‌آنلاین، مهدی طارمی برای رویارویی با خطرناک‌ترین حریفان در گروه مرگ لیگ قهرمانان ممکن است ثابت کند که در این گروه در خطر نیست و خود خطر است. او فصل قبل به یوونتوس کریستیانو رونالدو و چلسی قهرمان گل زده و اعتماد به‌نفس بالایی برای تکرار این کار مهم دارد.

مهاجم پورتو باید در نخستین بازی این فصلش در لیگ قهرمانان اروپا به وندا متروپولیتانو برود و با اتلتیکو، قهرمان لالیگا روبه‌رو شود. گلزنی به تیمی که سیمئونه در این سال‌ها ساخته سخت اما شدنی است. شاید طارمی بتواند از مدافعان تیم خشن میزبان پنالتی هم بگیرد. او در حالی برای این نبرد آماده می‌شود که مورد بی‌مهری فیفا قرار گرفته. در کارت مهدی طارمی در FIFA ۲۲ ملیت او عراقی درج شده که این سوتی یادآور برخی اشتباهات سهوی خود این بازیکن است که چندی پیش به‌جای نشان دادن لوگوی پورتو روی پیراهنش، لوگوی اسپانسر لباس را نشان داده بود!

او در پورتو پس از اتاویو، کرونا و دیاس، چهارمین امتیاز برتر را دارد و این در حالی است که او بهترین گلزن و پاسور تیم در فصل قبل بوده است. البته مهدی این فصل خیلی خوب کار نکرده و حتی در بازی آخر مقابل اسپورتینگ بعد از مارکانو بدترین بازیکن زمین لقب گرفته. طارمی این فصل کم گل زده اما همچنان بازیکن مهمی برای تیم است.

روزنامه رکورد پرتغال درباره او نوشته: «طارمی تبدیل به رهبر پروژه ارسال پاس گل برای سایر بازیکنان شده است. نقشی که زمانی بازیکنانی همچون یارمچوک، ابل رویز و گونسالو راموس و سایر بازیکنان به‌عهده داشتند. اما تفاوت برجسته طارمی با بازیکنان یادشده، ایجاد و خلق موقعیت‌های عالی‌تر و پاس‌های نمونه به داخل محوطه جریمه است. او وظیفه انتقال توپ و دادن پاس نهایی به مهاجم دیگر یعنی تونی مارتینز را نیز به‌خوبی انجام می‌دهد.»

اتلتیکو در ۳‌بار از ۴ دوره اخیر نتوانسته راهی یک‌هشتم شود اما پورتو فصل قبل این راند را مقابل یووه و راند بعدی را مقابل چلسی تجربه کرد. ۲ تیم تاکنون ۶ بار با هم روبه‌رو شده‌اند که حاصل آن ۲‌برد، ۲‌تساوی و ۲‌باخت برای هر تیم بوده. آخرین تقابل بین آنها در فصل ۱۴-۲۰۱۳ رقم خورده که اتلتیکو آن بازی را ۲ بر صفر برده بود.

اتلتیکو مصدوم ندارد اما ساویچ در قلب خط دفاعی این تیم به‌دلیل محرومیت غایب است. در اردوی پورتو ۲ مصدوم به نام‌های آگوستین مارچسین و مارکو گروژیچ دیده می‌شود.

ترکیب احتمالی اتلتیکو (۳-۵-۲) : اوبلاک، خیمنس، فلیپه، هرموسو، کاراسکو، کوکه، یورنته، لمار، تریپیه، گریزمان و لوییس سوارس.

ترکیب احتمالی پورتو (۴-۴-۲) : دیوگو کاستا، ژائو ماریو، پپه، امبمبا، مارکانو، اوربیه، سرجیو اولیویرا، اوتاویو، لوییس دیاس، تونی مارتینس و مهدی طارمی.

کد خبر 626836
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha