رئال پنجاه‌و دومین حضورش در لیگ قهرمانان را با اینتر شروع می‌کند، تیمی که فصل گذشته هم رقیب مادریدی‌ها بود.

هازارد

به گزارش همشهری‌آنلاین، اینتر و رئال‌مادرید جزو پرسودترین باشگاه‌های فصل نقل‌وانتقالات اروپا بودند. اینتر ۲ ستاره بزرگ مثل لوکاکو و اشرف حکیمی را به چلسی و پاری‌سن‌ژرمن فروخت و از همه بیشتر سود کرد. رئال‌مادرید هم مثل چند سال اخیر پول چندانی برای خرید بازیکن نداد و پس از جذب آلابا به‌صورت رایگان، کاماوینگا را با ۳۰‌میلیون خرید و اودگارد را با ۴۰ میلیون به آرسنال واگذار کرد. حالا امشب این دو تیم در جوزپه مه‌آتزا روبه‌روی هم قرار می‌گیرند؛ شبیه فصل قبل اما با این تفاوت که این‌بار تماشاگر هم هست و کار برای رئال سخت‌تر از پارسال است که تیم ایتالیایی را به رتبه آخر گروه فرستاد.

پادشاه چمپیونزلیگ وارد می‌شود 

رئال مادرید امشب پنجاه‌ودومین حضور خود در جام باشگاه‌های اروپا (و لیگ قهرمانان) را تجربه خواهد کرد که این بیشترین تعداد حضور در بزرگ‌ترین رقابت باشگاهی در دنیاست. پس از رئال مادرید تیم پرتغالی بنفیکا با ۴۱ حضور و بایرن‌مونیخ، آژاکس و دیناموکی‌یف با ۳۹ بار حضور رکورددار هستند. دلیل غیبت برخی تیم‌های بزرگ مثل بارسلونا در لیست بیشترین حضور در این مسابقات این است که زمانی تنها و تنها قهرمان‌های هر لیگ جواز حضور در جام باشگاه‌های اروپا را به‌دست می‌آوردند و مثل الان نبود که از هر لیگ بین یک تا ۴ تیم در لیگ قهرمانان حاضر باشند. بنفیکا چون زیاد در پرتغال قهرمان می‌شد، پای ثابت جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا بود. نام تیم‌های انگلیسی هم به‌خاطر لیگ رقابتی‌ترشان در مقایسه با کشورهای دیگر و مهم‌تر اینکه چند سالی به‌خاطر اوباش‌گری تماشاگران‌شان از حضور در این رقابت‌ها محروم شدند، در بین رکوردداران دیده نمی‌شود.

در رنکینگ بهترین‌های ادوار این مسابقات باز هم نام پادشاه اروپا یعنی رئال‌مادرید می‌درخشد. یوفا در رنکینگ تاریخ خود برای هر پیروزی ۲ امتیاز و برای هر مساوی یک‌امتیاز درنظر گرفته که براساس آن رئال با ۶۱۵‌امتیاز در صدر است، بایرن‌ با ۵۰۱‌ امتیاز دوم و بارسلونا با ۴۶۰‌ امتیاز سوم.

اینتر در ۳ فصل اخیر حضورش در لیگ قهرمانان اروپا موفق به صعود از مرحله گروهی نشده و از ۱۶ دیدار اخیرش در این رقابت‌ها فقط ۳ برد به‌دست آورده. حتی فصل قبل هم که اینتری‌ها با اقتدار قهرمان سری‌آ شدند و نوار قهرمانی‌های ۹ ساله یوونتوس را پاره کردند، در گروه خود در لیگ قهرمانان آخر شدند و حتی به لیگ اروپا هم راه نیافتند. اینتر در تقابل‌های اخیر با تیم‌های لالیگا هم عملکرد خوبی نداشته و از ۱۰‌دیدار اخیرش با اسپانیایی‌ها یک‌برد، یک‌تساوی و ۸ شکست نصیبش شده است. سابقه رویارویی ۲ تیم نشان می‌دهد که اینتر و رئال از هر لحاظ با هم برابر بوده‌اند؛ در تقابل‌های گذشته هر کدام ۵ برد و یک‌تساوی مقابل حریف به‌دست آورده‌اند. امشب پنجاهمین تجربه سیمونه اینتزاگی، سرمربی این فصل اینترمیلان به‌عنوان مربی و بازیکن در رقابت‌های اروپایی است. سرمربی سابق لاتزیو می‌خواهد این عدد را همیشه در ذهنش بسپارد.

حاضران و غایبان 

گرت بیل و ادن آزار در تیم‌های ملی ولز و بلژیک می‌درخشند اما وقتی برای رئال می‌خواهند به میدان بروند، ‌یا مصدوم‌اند یا در حد یک بازیکن آماتور نشان می‌دهند. آزار فعلا زیر سایه درخشش عجیب وینیسیوس قرار گرفته اما گرت بیل برای یکصدوسومین بار است که بازی رئال را به‌دلیل مصدومیت از دست می‌دهد. دیروز هشتمین سالروز ورودش به مادرید بود که با گل همراه بود. بیل به‌دلیل آسیب‌دیدگی در همسترینگ پای راست بازی با اینتر، والنسیا، مایورکا، ویارئال، شریف، اسپانیول و بازی‌های فیفادی بعدی را از دست می‌دهد. مارسلو، کروس، مندی، سبایوس و آلابا هم با مصدومیت‌هایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

در اردوی اینتر اوضاع آسیب‌دیدگی سنسی نگران‌کننده است. او احتمالا تا بعد از فیفادی آینده قادر به بازی نخواهد بود و دست‌کم یک‌ماه از فوتبال دور می‌ماند. باستونی هم کمی مشکل دارد و ممکن است این بازی را از دست بدهد.

ترکیب‌های احتمالی:

اینتر (۳-۵-۲) : هندانوویچ، دی‌فرای، دی‌مارکو، اشکرینیار، دومفرایز، نیکولو بارلا، بروزوویچ، آرتورو ویدال، پرشیچ، لائوتارو مارتینس و ادین ژکو.   

رئال (۴-۳-۳) : کورتوا، کارواخال، میلیتائو، ناچو، میگل گوتیرس، کاماوینگا (کاسمیرو)، مودریچ، والورده، وینیسیوس، آزار و بنزما.

کد خبر 626828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha