سال ۲۰۲۱ پر از اخبار و وقایعی شگفت‌انگیز در حوزه تکنولوژی بود؛ از عرضه ویندوز ۱۱ گرفته تا معرفی اندروید ۱۲ و نحوه عملکرد اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱. در این مطلب به بررسی تمامی این موضوعات می‌پردازیم و توضیحاتی راجع به اینکه اندروید باکس چیست را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

image-20210915033205-1.jpeg

گوگل از اندروید ۱۲ رونمایی کرد، مایکروسافت سیستم‌عامل جدید خود یعنی ویندوز ۱۱ را معرفی کرد و ویژگی‌ای جدید برای ورود اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ ایجاد کرد. در این بین نیز بسیاری از کاربران سؤالاتی درباره اینکه اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد، در ذهن داشتند. در این مطلب قصد داریم به معرفی اندروید ۱۲ بپردازیم، عملکرد اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ را بررسی کنیم و به این سؤال که اندروید باکس چیست، پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

معرفی اندروید ۱۲

معرفی اندروید ۱۲ از سوی بیگ تک در کنفرانس Google IO ۲۰۲۱ ماه ژوئن انجام شد؛ سیستم عاملی که تمرکز بیشتری روی حریم خصوصی و جلوه‌های بصری دارد. پیش از این هم بتا عمومی سیستم عامل چدید گوگل در دسترس کاربران قرار گرفته بود و که از نوتیفیکیشن‌های جدید، پشتیبانی بهتر از اسکرین شات، حالت One-Handed و ویژگی‌هایی دیگر برخوردار بود.

زمان انتشار اندروید ۱۲ هنوز به شکل دقیق مشخص نیست؛ اما گوگل در پاسخ به این سؤال که “اندروید ۱۲ کی میاد” گفته که آخرین نسخه اندروید ۱۲ به احتمال زیاد در سپتامبر یا اکتبر عرضه شود؛ از طرفی عرضه آن در ابتدا در دستگاه‌های محدودی همچون پیکسل ۶، پیکسل ۵ و پیکسل ۴a خواهد بود. عموماً دسترسی به سیستم عاملی جدید وابسته به شرکت‌های سازنده است؛ امری که ماه‌ها به طول می‌انجامد.

محتمل است که کاربران اندرویدی برای استفاده از آن تا سال ۲۰۲۲ صبر کنند. از طرفی انتظار می‌رود که تمامی گوشی‌های ذکر شده در لیست بالا در کنار گوشی‌های پرچم‌دار دیگری همچون گلسی S۲۱، با عرضه آخرین نسخه رسمی اندروید ۱۲َ به‌سرعت آن را دریافت کنند.

معرفی اندروید ۱۲: رابط کاربری جدید

مهمترین اخبار اندروید سال ۲۰۲۱: از اندروید در ویندوز ۱۱ تا ...

گوگل برای طراحی اندروید ۱۲ از زبان Material You استفاده کرده که بازنگری‌ای در کل رابط کاربری این سیستم عامل به همراه داشته و دکمه‌های گردتر، رنگ‌های متنوع‌تر، انیمیشن‌های روان‌تر و مواردی دیگر را شامل می‌شود.

با استفاده از ویژگی جدید گوگل تحت عنوان استخراج رنگ (Color extraction) با انتخاب یک والپیپر، سیستم عامل به شکل خودکار بهترین رنگ‌ها را از آن استخراج می‌کند و در نمایش نوتیفیکیشن، صفحه Lock Screen، تنظیمات کنترل صدا و نمایش ویجت‌ها به‌کار می‌برد. اندروید ۱۲ با ویژگی‌های جدید خود به یکپارچگی رسیده است.

ویجت‌ها در اندروید ۱۲ ظاهری گردتر به خود گرفته‌اند. اپل در سال گذشته با معرفی iOS ۱۴، ویجت‌ها را به نقطه قوتی برای این سیستم عامل بدل کرد و قصد دارد با عرضه iOS ۱۵، در ورودی‌ای برای ویجت‌ها به آیپد باشد.

معرفی اندروید ۱۲: امنیت و حریم خصوصی

مهمترین اخبار اندروید سال ۲۰۲۱: از اندروید در ویندوز ۱۱ تا ...

موتور Android Private Compute Core ضامن حریم خصوصی گوگل در اندروید ۱۲ است و اطمینان حاصل می‌کند که اپلیکیشن‌ها و گوشی کاربر از تنظیماتی که انتخاب کرده‌، پیروی کند.

داشبورد جدید یک نمای کلی از اطلاعاتی که اپلیکیشن‌ها دریافت می‌کنند (شامل دسترسی به موقعیت مکانی، دوربین، مخاطبان و …) را نمایش می‌دهد. ویژگی جدید این داشبورد نمودار دایره‌ای است که خلاصه‌ای از دسترسی اپلیکیشن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته را ارائه می‌کند.قابلیت جدید Notification Center  به کاربران این اجازه را می‌دهد تا به‌سرعت، دسترسی اپلیکیشن‌ها به امکانات مختلف گوشی را غیر فعال کنند

در به‌روزرسانی جدید اندروید امکان انتخاب مکانی تقریبی برای برخی اپلیکیشن‌ها همچون Weather فراهم می‌شود که موجب جلوگیری دسترسی نرم‌افزارها به موقعیت مکانی دقیق کاربر می‌شود. ویژگی‌های جدید این سیستم عامل همچون Live Caption، Now Playing  و Smart Reply موجب می‌شود تا پردازش زبان و صدا به شکل درون‌دستگاهی انجام شود و داده‌ها به جای دیگری ارسال نشود.

در معرفی اندروید ۱۲، گوگل قابلیت جدید عرضه کرده که هنگام استفاده از اپلیکیشن‌هایی همچون دوربین، نشانه‌ای نمایش داده می‌شود تا کاربر را از ابزارهای مشخصی که در اپلیکیشن در حال استفاده است، مطلع سازد؛ قابلیتی مشابه که اپل به iOS ۱۵ اضافه کرد.

نحوه عملکرد اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱

چگونه از اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ استفاده کنیم؟

 زیرساخت فناوری مایکروسافت در ویندوز ۱۱  برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی به تکنولوژی Intel Bridge مجهز شده که به عنوان مترجم دستورالعمل‌های ARM نیز استفاده می‌شود. این همان معماری است که اندروید و تراشه‌های Qualcomm و Mediatek برپایه آن ساخته شده‌اند.

مهمترین اخبار اندروید سال ۲۰۲۱: از اندروید در ویندوز ۱۱ تا ...

 Intel Bridge تکنولوژی داخلی پردازنده‌های Intel است، اما دانیل روبینو از Windows Central گفت‌وگویی با شرکت مایکروسافت داشته و اطمینان داده که همه رایانه‌های شخصی مبتنی بر ویندوز ۱۱، بدون در نظر گرفتن اینکه روی AMD کار می‌کنند یا تراشه‌های Intel، برنامه‌های اندروید را اجزا می‌کنند.

پاییز امسال و با عرضه ویندوز ۱۱، می‌توان اپلیکیشن‌های اندروید را از فروشگاه مایکروسافت (Microsoft Store) در منوی Start دریافت کرد. مایکروسافت در حال استفاده از ویندوز ۱۱ برای رونمایی از فروشگاه جدید خود است که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا برنامه‌های خود را در آن قرار دهند. بدین ترتیب علاوه بر برنامه‌هایی که براساس استاندارد UWP ساخته می‌شوند، برنامه‌های Win۳۲ یا حتی APK، که افزونه‌ای برای اپلیکیشن‌های اندروید است، در فروشگاه مایکروسافت قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، مایکروسافت امکان میزبانی کردن (Host) یا استفاده از پلتفرم‌های تحویل محتوا دیگر برای به‌روزرسانی و دانلود را به توسعه‌دهندگان می‌دهد. این شرکت برنامه‌های اندروید را از طریق Amazon Appstore به عنوان بخش جدید ویندوز ۱۱ عرضه می‌کند. فروشگاه آمازون بازه زمانی زیادی از دهه اخیر مشغول فعالیت است و هم‌اکنون می‌تواند جایگزین قانع‌کننده‌ای برای Google Play دستگاه‌های اندرویدی باشد. روند دریافت برنامه‌ها در ابتدا می‌تواند کمی پیچیده باشد اما مایکروسافت عنوان کرده که با نصب اپلیکیشن‌های آن، هم‌اندازه برنامه‌های ویندوزی شفاف و واضح خواهد شد.

مهمترین اخبار اندروید سال ۲۰۲۱: از اندروید در ویندوز ۱۱ تا ...

اندروید باکس چیست؟

 اندروید باکس‌ها برای اضافه کردن سیستم‌عامل اندروید به تلویزیون‌هایی که قدیمی‌اند یا از سیستم‌عامل‌های متفرقه استفاده می‌کنند کاربرد دارند که به کاربر برای دسرتسی به محتوای بیشتر و افرایش قابلیت‌های تلویزیون کمک می‌کند.

مهمترین اخبار اندروید سال ۲۰۲۱: از اندروید در ویندوز ۱۱ تا ...

اندروید باکس یا اندروید تی وی باکس در اشکال و اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند و هر کدام قابلیت‌های متفاوتی دارند. نقطه مشترک تمام دستگاه‌های اندروید باکس، توانایی آن‌ها در اجرای سیستم عامل اندروید تی وی (Android TV) است.

جمع ‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تا مهم‌ترین اخبار سال ۲۰۲۱، از معرفی اندروید ۱۲ گرفته تا عملکرد اپلیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۱ را شرح دهیم و به سؤالاتی همچون اندروید باکس چیست نیز پاسخ دهیم. امیدواریم اطلاعات لازم و کافی را به‌دست آورده باشید.

کد خبر 626808

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha