مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران وعده داد تا پایان سال 1390 سرانه فضای سبز شهر تهران به 15 متر مربع و به حد استاندارد می‌رسد.

 محمد عیدیان در مورد فضای سبز بدنه بزرگراه‌ها گفت: بدنه بزرگ راه‌ها از حیث منظر شهری زیبایی خاصی دارد و در ترافیک‌های بزرگراهی آرامش روحی به شهروندان منتقل خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی افزود: هم و غم ما این است که با گسترش فضای سبز به کاهش خستگی ناشی از ترافیک کمک کرده و همچنین تنوعی از نظر آب و هوا ایجاد شود به همین دلیل به آن اولویت داده‌ایم، اما فقط به دنبال بدنه بزرگ راه‌ها نیستیم.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: ازسال 83 تا پایان 87  تعداد پارک‌های شهر تهران85 درصد افزایش پیدا کرده است. از ابتدای سال 84 تا پایان سال جاری 85/4 متر مربع به سرانه فضای سبز داخلی پایتخت افزوده خواهد شد که این رقم نسبت به سرانه قبلی، سرانه مفیدی است.

وی در مورد فضای سبز مناطق فرسوده و متراکم نیز گفت: در این مناطق باید کار سنگینی انجام شود و این کار ظریفی است.

عیدیان با بیان اینکه در طرح جامع تهران به این مناطق نیز فکر شده است، گفت: در آینده در این مناطق با ساخت و ساز در ارتفاع، فضای خالی نیز ایجاد می‌شود که باید به فضای سبز و فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد اما به سرعت قابل انجام نیست.

وی در مورد سرانه فضای سبزجنگل‌های حاشیه شهر نیز گفت: سرانه فضای سبز در این بخش از تهران تا پایان سال به 5/20 متر مربع خواهد رسید و تا پایان سال 90 به 27 متر ، سرانه استاندارد  حاشیه شهر می‌رسد.

کد خبر 62677

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز