علی شاکری: نشست مطبوعاتی احمد ناطق‌نوری یکی از قدیمی‌ترین رؤسای فدراسیون‌های ورزشی همانگونه که پیش‌بینی می‌شد فقط در برگیرنده نتایج ملی‌پوشان اعزامی بوکس به بازی‌های المپیک نبود و به دلایل ناکامی کاروان ورزشی ایران در پکن هم کشیده شد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس که در نشست قبلی مسئولان کمیته‌ملی المپیک و سازمان تربیت‌بدنی در آن جلسه معروف چهارساعته هم حضور داشت با اشاره به جو سنگین موجود در عرصه رسانه‌ها و با اعلام اینکه کل کاروان ورزش ایران ناموفق بود، گفت:‌ «نباید تقصیر را به گردن این و آن انداخت، در این ناکامی همه مقصر بودند.

همه باید برای موفقیت برنامه‌ریزی می‌کردند ولی این واقعیت را باید بپذیریم که در زمینه برنامه‌ریزی در امر ورزش دیگر کشورها چند پله از ما جلوترند.»وی افزود: «نکته دیگر در مورد برنامه‌ریزی‌های اساسی ما اینکه اکنون زنگ ورزش در مدارس نیز به زنگ تفریح بیشتر شبیه است و در بعضی از موارد نیز زنگ ورزش را به زنگ آخر بردند تا دانش‌آموزان بتوانند زودتر راهی منازلشان شوند.»

ایراد به انتخابات فدراسیون‌ها

رئیس فدراسیون بوکس در بخش دیگری از این گفت‌وگو هنگامی که از او پرسیده شد آیا پس از نزدیک به 18 سال در رأس فدراسیون بوکس بودن، این پست برای شما تکراری نشده است، گفت: «البته من در دیدار با علی‌آبادی رئیس سازمان تربیت‌بدنی گفتم حالا که کاروان ورزش ایران موفق نبوده است، چند تا از رؤسای فدراسیون‌ها از جمله من را کنار بگذارد شاید وضعیت بهتر شود که او در جواب خندید و گفت این‌کار درست نیست.

ولی در مورد خودم بگویم که اگر فردی پیدا شود که بتواند فدراسیون بوکس را اداره کند، مطمئن باشید بدون هیچ ناراحتی جایم را به او خواهم بخشید. البته این را هم اضافه کنم که من در دوران جوانی بوکسور بودم و عاشق این رشته هستم حتی اگر رئیس فدراسیون نباشم نیز به نوعی رابطه‌ام را با آن قطع نخواهم کرد.

در مورد تغییر رؤسای فدراسیون‌ها هم اعتقاد دارم که قانون انتخابات یک ایراد بزرگ دارد و آن اینکه رئیس سازمان قدرت خلع ید رئیس فدراسیون را دارد، اما برای انتخاب فرد جدید باید حتماً به مجمع انتخابات رجوع کند.»

سپهوند و مظاهری موفق بودند

احمد ناطق نوری در شروع صحبت‌هایش و قبل از ارزیابی نتایج بوکسورهای اعزامی به المپیک از صدمات وارده به بوکس پس از آن وقفه معروف گفت و اینکه در همان مدت انسجام هیات‌های سراسر کشور از بین رفت، رینگ‌ها و تجهیزات این ورزش غارت شد و حتی ساختمان اداری فدراسیون بوکس نیز در اختیار فدراسیون جانبازان قرار گرفت و بوکس پس از فعالیت دوباره مجبور شد کارهای اداری خود را در کانکس شروع کند. رئیس فدراسیون بوکس همچنان امیدوار است تا با انتقال فدراسیون جانبازان و معلولین به ساختمان جدید درحال احداث بتواند تشکیلات اداری فدراسیون را نیز به محل سابقش برگرداند.

اما در مورد نتایج 3 قهرمان اعزامی رئیس فدراسیون بوکس با ابراز رضایت از عملکرد سپهوند و مظاهری گفت:‌ «حریفان این دو قهرمان از دومنیکن و روسیه مدال طلا گرفتند. اگر سپهوند به هر حریف دیگری در مرحله پایانی خورده بود مدال برنزش حتمی بود و یا مظاهری درحالی به قهرمان جهان 7 بر 4 باخت که رقبای آمریکایی و کوبایی با فاصله بیشتری مغلوب قهرمان روسی شدند. از مهدی قربانی راضی نبودیم، دلیلش هم این بود که او فرد منضبطی در اردوهای آماده‌سازی نبوده است و نتیجه اش را هم با کسب نتایج ضعیف گرفت.»

وی به مشکلات بوکس اشاره کرد و گفت :« بعد از فروپاشی بوکس هنوز هم بسیاری از مشکلات باقی است به طوریکه ما اکنون نیز مکان های مناسبی برای این رشته نداریم. به تازگی شروع به رایزنی با سازمان تربیت بدنی و استاندارها کرده ایم تا بتوانیم سالن هایی را در استان های مختلف احداث کنیم. در گذشته تمامی باشگاه ها در کنار دیگر رشته ها در بوکس هم فعال بودند؛ اما اکنون آنها ترجیح می دهند در رشته ای مثل پرورش اندام فعالیت کنند تا درآمد بیشتری داشته باشند یا ورزش های رزمی که می توانند روی زمین هم کار کنند. »

ناطق نوری مدعی شد اگر سازمان ورزش به اندازه یک چهارم کشتی به بوکس بودجه بدهد، موفق خواهد شد: «سازمان تربیت بدنی یک چهارم بودجه فدراسیون کشتی را به من بدهد و به اندازه این رشته از ما توقع داشته باشد.اعتبار سال گذشته ما 300 میلیون تومان بود در حالیکه 400 میلیون خرج کردیم. از این میزان مجبور بودم مبلغ 5 میلیون تومان بابت رهن خانه هومن کرمی پرداخت کنم. اگر بودجه کافی داشتم به راحتی استعدادهای این بخش را جذب می کردم.»

کد خبر 62676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز