چهارشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
۰ نفر

داوری مرحله مقدماتی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پس از دریافت حدود ۲۵۰۰ اثر، به دو صورت حضوری و مجازی آغاز شد.

جشنواره ملی موسیقی جوان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، در مرحله مقدماتی جشنواره پانزدهم در حدود ۲۵۰۰ اثر در بخش‌های موسیقی دستگاهی، موسیقی کلاسیک، موسیقی نواحی، آفرینش در تکنوازی و آهنگسازی به جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۱۱۲۰ اثر مربوط به بخش موسیقی دستگاهی، ۴۱۰ اثر مربوط به بخش موسیقی کلاسیک، ۷۷۰ اثر مربوط به بخش موسیقی نواحی، ۶۰ اثر مربوط به بخش آفرینش در تکنوازی و ۱۰۰ اثر مربوط به بخش آهنگسازی است.

با توجه به شیوع بیماری کرونا، امسال داوری‌ها به دو صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود که بخش حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از روز گذشته در تالار رودکی با ساز سنتور آغاز شده و روزهای آتی این تالار میزبان داوری دیگر بخش‌ها نظیر دف، تنبک، آواز، عود، قانون، ویلنسل، کنترباس، پیانو، ویلن و ویولا خواهد بود.

در بخش غیرحضوری نیز داوران با تمهیداتی که ستاد برگزاری جشنواره در نظر گرفته است آثار را به صورت مجازی بررسی می‌کنند.

بعد از اتمام داوری، اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی از سوی دبیرخانه پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اعلام می‌شود.

کلیه آثار که به صورت فایل ویدئویی دریافت شده است، پس از احراز هویت و بررسی مقدماتی توسط کارشناسان دبیرخانه، به صورت گمنام و کُدگذاری‌شده به فایل‌های صوتی تبدیل شده و توسط اعضای هیات داوران بررسی و ارزیابی می‌شود.

همچنین، پس از اعلام نتایج مرحله مقدماتی، رپرتوار مرحله نهایی بخش موسیقی دستگاهی نیز منتشر خواهد شد.

پانزدهمین دوره جشنواره ملی موسیقی جوان همانند سال گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود. هرگونه تغییر احتمالی در روند برگزاری جشنواره از سوی روابط عمومی، سایت رسمی جشنواره به نشانی nfym.ir و صفحه رسمی اینستاگرام جشنواره nfym.iran اعلام خواهد شد.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.

کد خبر 626747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha