نگهدارنده کتاب برای دوچرخه، دسته برای حمل شمع، چتر برای کفش از آن دسته اختراعاتی هستند که هیچ دلیل منطقی برای ساخت آن‌ها وجود ندارد.

اختراعات عجیب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خراسان،  وقتی صحبت از اختراع می‌شود، ذهن ما به‌سمت اختراعات خوب و بزرگی مثل برق، تلفن، دوربین فیلمبرداری، هواپیما و... می‌رود. از طرفی واژه اختراع هم چیزی نیست که ما را به‌شک بیندازد تا گمان کنیم در این دنیای بزرگ اختراعاتی وجود دارند که نه تنها بی‌فایده و غیرضرروی اند بلکه اساساً مضحک و خنده‌دار هستند! مخترعان همیشه به‌فکر راحتی زندگی ما هستند که دست به ابداع و نوآوری می‌زنند، اما گاهی باوجود ایده جالب و جذابی که دارند، نمی‌توانند آن‌چنان که باید تصویر ذهنی خود را به واقعیت تبدیل کنند. در پرونده امروز زندگی سلام می‌خواهیم نگاهی به فهرست بلندوبالای این اختراعات بیاندازیم.

چتری برای کفش‌ها

بسیاری از افراد روی تمیزی کفش‌هایشان حساس هستند و اگر کوچک‌ترین کثیفی روی آن بنشیند به‌سرعت تمیزش می‌کنند. ممکن است درنگاه اول بگوییم این اختراع چتر نجاتی برای این دسته از افراد است، اما آیا خود شما هم به عنوان شخصی که روی تمیزی کفش‌هایش حساس است، راضی می‌شوید این چترهای خنده‌دار را به کفش‌تان وصل کنید؟

اختراعاتی که به درد نمی‌خورد | از چتری برای کفش‌ها تا جادستمالی سیار

گجت گوشی برای معتادان تلفن

این گجت یک مکعب مستطیل پلاستیکی در اندازه یک گوشی هوشمند است. زمانی که آن را در جیب خودتان می‌گذارید یا به دست می‌گیرید، دقیقا همان احساسی را دارید که داشتن گوشی به شما می‌دهد. این وسیله برای افرادی که اعتیاد زیادی به گوشی دارند، طراحی شده تا با استفاده از آن به جای گوشی بتوانند اعتیادشان به گوشی را کنار بگذارند و در عین حال، دچار استرس همراه نبودن گوشی تلفن نشوند.

کلاهی برای خوابیدن در مترو

یکی دیگر از اختراعات عجیب‌وغریب ژاپنی‌ها اختراع این کلاه ایمنی برای داشتن خوابی راحت درمترو، تاکسی و اتوبوس است. همان طور که می‌بینید حتی اگر شب تا دیروقت هم بیدار باشید، می‌توانید باچسباندن این کلاه به‌شیشه بدون تکان خوردن گردن‌تان تا رسیدن به محل کار بخوابید. اگر خواب‌تان عمیق شود و ایستگاه مقصد را رد کنید مخترعان ژاپنی بی‌تقصیراند چرا که روی کلاه می‌توانید یادداشت بگذارید و ازدیگران بخواهید که بیدارتان کنند، البته اگر کسی یادش بماند!

اختراعاتی که به درد نمی‌خورد | از چتری برای کفش‌ها تا جادستمالی سیار

مسواک جویدنی فوق‌سریع

اگر شب‌ها حوصله مسواک زدن ندارید یک شرکت فرانسوی وسیله‌ای را اختراع کرده است که درعرض ۱۰ ثانیه دندان‌های شما را مسواک می‌زند. درواقع ۵ ثانیه برای دندان‌های بالا و ۵ ثانیه برای دندان‌های پایین. برای استفاده فقط باید مسواک را درون دهان قرار دهید و آن را گاز بگیرید، البته اگر در آن ۱۰ ثانیه دندان های‌تان آسیب ندید و حالت تهوع نگرفتید. نباید فراموش کنید که حداقل زمان لازم برای مسواک زدن ۳ دقیقه است.

جمع‌کننده مو هنگام غذا خوردن

اگر موقع غذا خوردن نگران ریزش موهای‌تان درون ظرف هستید، این وسیله اختراع شده تا مشکل شما را حل کند. حالا اگر شکل ظاهری خنده‌دار این ابتکار را نادیده بگیریم احتمالاً مخترع آن هیچ تصوری از کِش و کلیپس مو نداشته است!

اختراعاتی که به درد نمی‌خورد | از چتری برای کفش‌ها تا جادستمالی سیار

پوششی برای دهان در زمان غذا خوردن

فرض کنید در یک مهمانی بزرگ نشسته‌اید و موقع غذا خوردن تکه‌ای از آن بین دندان‌های‌تان گیر می‌کند، خلال دندان هم ندارید یا در همان حین تلفن‌تان زنگ می‌خورد و می‌خواهید جواب دهید، چه کار می‌کنید؟ عده‌ای از مخترعان نابغه وسیله‌ای را برای قرار گرفتن در چنین موقعیت‌هایی درست کرده‌اند. شما می‌توانید با استفاده از این وسیله هرطور که دوست دارید لقمه درون دهان‌تان بگذارید، دندان‌های‌تان را تمیز کنید، بادهان پر حرف بزنید و حتی با تلفن صحبت کنید. البته اگر گیره‌های درون بینی برای‌تان مشکل تنفسی ایجاد نکند!

اختراعاتی که به درد نمی‌خورد | از چتری برای کفش‌ها تا جادستمالی سیار

دسته برای حمل شمع

احتمالاً این اختراع برای زمان‌هایی است که درتاریکی شب برق‌ها قطع شده و شما صداهای عجیب‌وغریب می‌شنوید، پس می‌توانید با آن وسیله ازخودتان دفاع کنید. درظاهر مخترع فکر بکری کرده است، اما اگر یک‌بار از آن استفاده کنید، می‌بینیدکه شمع با تکان دادن دست خاموش می‌شود و ازطرفی این وسیله آن قدر محکم نیست که بتواند از شما دفاع کند.

لباس زمین‌پاک‌کن کودک

این اختراع به‌زبان خودمان همان استفاده ابزاری از بچه‌ها می‌شود! فکرش را بکنید سرهمی تن فرزند دلبندتان می‌کنید که با سینه‌خیز کردن یا چهاردست‌وپا راه رفتن گردوغبارهای روی فرش و سرامیک را جارو می‌کند. این کار شاید ایده‌ای بامزه به نظر برسد، اما ممکن است سلامتی کودک شما را به‌خطر بیندازد. شاید مخترع این لباس شخصی بوده که فرصت تمیز کردن خانه‌اش را نداشته، ولی به هر حال فکر خوبی برای رهایی از این مشکل نکرده است.

نگهدارنده گوشی در سقف

فکرش را بکنید مثل هرشب در تختخواب دراز کشیده‌اید و تصمیم دارید باگوشی خود فیلم ببینید. دوست دارید به‌جای این که گوشی را دردست بگیرید تلفن‌تان در زاویه‌دید مناسب درست درخط چشم شما نگه‌داشته شود؟ این ابتکار شاید چند شب اول قابل‌تحمل باشد، اما بعد از مدتی باعث گردن درد می‌شود و چشم‌های شما را اذیت می‌کند به‌طوری که از استفاده کردنش پشیمان می‌شوید.

اختراعاتی که به درد نمی‌خورد | از چتری برای کفش‌ها تا جادستمالی سیار

جادستمالی سیار

اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید و سرتاسر پاییز و زمستان سرما خورده‌اید این اختراع می‌تواند همه‌جا همراه‌تان باشد و در کسری از ثانیه کمک‌تان کند. جادستمالی سیار را ژاپنی‌ها درست کرده و برای مدتی هم از آن استفاده کردند. البته زمان زیادی طول نکشید که آن‌ها ترجیح دادند به‌جای استفاده از این کلاه مسخره چند دستمال کاغذی برای مواقع ضروری درون جیب‌شان بگذارند.

نگهدارنده کتاب برای دوچرخه

بسیاری از افراد در طول سفرهای شهری از زمانی که در تاکسی، اتوبوس یا مترو می‌گذرد، استفاده می‌کنند و با خواندن کتاب یا گوش دادن پادکست وقت خودشان را پر می‌کنند، اما اگر یک دوچرخه‌سوار باشید، برای خواندن کتاب در زمان دوچرخه سواری نیاز به یک اختراع خاص دارید، یک نگهدارنده کتاب برای نصب روی دوچرخه! حالا این‌که آیا می‌شود روی دوچرخه کتاب خواند یا نه، پاسخش مثل روز روشن است!

فروشگاه اختراعات غیرضروری!

شاید جالب باشد اگر بدانید که شخصی به نام «متی بندیتو» شغلش ساخت وسایل بی‌فایده، غیرضروری و حتی خنده‌دار است. متی در فضای مجازی هم دنبال‌کننده‌های زیادی دارد و حتی ازطریق وب‌سایتش اختراعات خود را می‌فروشد. برخی از وسایلی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم مثل پوششی برای دهان در زمان غذا خوردن و نگهدارنده گوشی در سقف هنر دست متی است. به هر حال ظاهرا بعضی افراد از روی کنجکاوی یا برای سرگرمی یا حتی برای حل کردن مشکلات جزئی خود ترجیح می‌دهند از این وسایل استفاده کنند، هرچند اگر گرهی از کار باز نکند و باعث پشیمانی‌شان شود.

کد خبر 626679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
    10 8
    کوو برکت
    • من IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      7 3
      این اختراعه آخه؟ چرا گل به خودی می زنین؟