هواپیمای شرکت هوایی پاکستان به عنوان اولین پرواز خارجی پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی نشست.

هواپیمایی پاکستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرنس۲۴، یک پرواز تجاری بین‌المللی امروز در پایتخت افغانستان فرود آمد و عنوان اولین پرواز از زمان به قدرت رسیدن طالبان در ماه گذشته را از آن خود کرد.

فرودگاه کابل در ۱۳ روز گذشته و پس از آنکه نیروهای خارجی خروج آشفته خود را از افغانستان تکمیل کردند، تا به امروز میزبان هیچ پرواز بین‌المللی نبود.

از آن زمان طالبان در تلاش بود تا با کمک فنی قطر و دیگر کشورها خدمات فرودگاه کابل را از سر گیرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در پرواز هواپیمای بین‌المللی پاکستان (PIA) از اسلام آباد تقریبا مسافری در هواپیما وجود نداشت و تعداد خدمه بیشتر از مسافرها بود.

به گفته کارکنان فرودگاه، حدود ۱۰۰ مسافر منتظر بودند تا با پرواز برگشت، به اسلام آباد سفر کنند.

ازسرگیری پروازهای تجاری یک آزمایش کلیدی برای طالبان است. کابینه طالبان وعده داده به افغان‌هایی که مدارک مناسبی در دست دارند اجازه می‌دهد کشور را آزادانه ترک کنند.

سخنگوی PIA گفت که شرکت هواپیمایی پاکستان مشتاق است خدمات تجاری منظم خود را از سر بگیرد. 

هواپیمایی قطر نیز هفته گذشته چند پرواز چارتری برای خارج کردن افراد خارجی و افغان‌های مرتبط با کشورهایی همچون آمریکا انجام داد.

اما پروازهای داخلی توسط یک شرکت هواپیمایی افغان از ده روز قبل از سر گرفته شده است؛ فرودگاه حامد کرزی در کابل پس از خروج نیروهای خارجی بسیار آسیب دیده بود.

کد خبر 626520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha