دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

خوشبختانه راه‌های زیادی برای بازگرداندن موهای آسیب دیده وجود دارد که اغلب آنها ساده و در دسترس هستند. در این مطلب با 6 روش خانگی مراقبت از موهای آسیب دیده آشنا می‌شوید.

گره خوردن مو

به گزارش همشهری آنلاین، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع نوشت: بسیاری از دختران از ابزارهای آرایش مو و محصولات مراقبت از مو استفاده می‌کنند تا موهای طبیعی خود را فر کرده یا صاف کنند که در نتیجه با موهای بسیار آسیب دیده، خشک و شکننده مواجه می‌شوند. در حالی که ما بیشتر وقت خود را صرف حالت دادن به موهای خود می‌کنیم مراقبت و موهای سالم نادیده گرفته می‌شود.

خوشبختانه راه‌های زیادی برای بازگرداندن موهای آسیب دیده وجود دارد و اغلب بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید نیز ساده‌ترین هستند. شما می‌توانید با رعایت این نکات رایج در مراقبت از مو از خانه شروع کنید.

ماسک تخم مرغ

ماسک تخم مرغ یکی از بهترین درمان‌ها برای سلامت مو است، زیرا منبع عالی ویتامین B است که برای موهای سالم ضروری است و زرده به عنوان مرطوب کننده موهای خشک و شکننده عمل می‌کند و به حفظ درخشندگی طبیعی موها کمک می‌کند.

از ½ فنجان مخلوط تخم مرغ استفاده کنید و روی موهای مرطوب و تمیز بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند، خوب بشویید و از رژیم شامپو و نرم کننده معمولی خود پیروی کنید.

روغن‌های طبیعی

استفاده از روغن طبیعی ولرم می‌تواند برای سلامت پوست سر و سلامت کلی بافت مو و تندرستی معجزه کند. برخی از روغن‌هایی که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:

روغن نارگیل: شوره سر را از بین می‌برد، موها را نرم می‌کند، انتهای شکسته را ترمیم می‌کند و باعث رشد مو می‌شود.

روغن آرگان: یک مرطوب کننده ایده آل برای موهای خشک و کدر است و موهای زائد را کاهش می‌دهد.

روغن کرچک: یک مرطوب کننده عالی است و با تامین تغذیه و روان کننده، شکستگی در ریشه را کاهش می‌دهد.

بدن خود را هیدراته نگه دارید

موهای سالم به میزان دفعات مرطوب کردن بدن بستگی دارد، بنابراین نوشیدن آب و آب نارگیل را فراموش نکنید. آب نارگیل حاوی الکترولیت‌هایی است که به انتقال مواد مغذی به سلول‌های فولیکول مو کمک می‌کند.

از موهای خود در شب محافظت کنید

روکش‌های ابریشمی، روسری یا روبالشی بهترین گزینه برای محافظت از موهای شما در برابر شکستگی است، زیرا ابریشم همچنین به حفظ رطوبت موها هنگام خواب کمک می‌کند و اصطکاک را در برابر تارها کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی سالمی داشته باشید

شما همان چیزی هستید که می‌خورید و نوع تغذیه شما نه تنها در داخل بلکه در خارج نیز منعکس می‌شود. رژیم غذایی متنوع که شامل پروتئین، میوه‌ها، غلات، سبزیجات و مقدار سالم چربی است، موهای سالم و درخشان را به دنبال دارد.

از مدل موهای تنگ خودداری کنید

مدل موهای تنگ موها را از بین می‌برد؛ اگر می‌خواهید موهای سالم داشته باشید و برای جلوگیری از شکستگی به دلیل شکنندگی موها، از استفاده از کش خودداری کنید و موهای خود را خیلی محکم نکشید.

کد خبر 626334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha