شاید برایتان عجیب باشید اما در دل شلوغی‌های پایتخت، یک‌دندگیِ ترافیکِ همیشه درصحنه و حضور افتخاری دود و آلودگی در زندگی ساکانان تهرانِ بزرگ، می‌شود گاه‌گاهی پناه‌گاهی با طبیعت بکر یا محیطی دوراز چهره افسرده شهر پیدا کرد و با ساعت‌ها و روزها نفس‌کشیدن در آن محیط آرام، انرژی ازدست‌رفته‌ای راکه البته خاصِ شهرنشینان است، برگرداند.

از این مناطق برای کمپینگ در اطراف تهران غافل نشوید.jpg

به‌ هرحال در این مقاله بهترین شهرهای مناسب کمپینگ در نزدیکی تهران معرفی می‌شوند و این شما هستید که باید برای انتخاب مقصد سفر که یکی از یکی هیجان‌انگیزتر هستند، تصمیم بگیرید! مناطقی که حتی فکرش را نمی‌کنید در همین چندقدمی پایتخت قرارگرفته باشند.

دشت لار شمال

هروقت صحبت از طبیعت بکر و مناطق باصفا باشد، پای مازندرانِ تماشایی درمیان است! دشت لار، واقع در لاهیجانِ مازندران، دقیقا در آغوش دامنه دماوند قرار دارد و به واسطه اینکه میزبان شقایق‌های وحشی است، عده‌ای هم با نام دشت شقایق‌ها به خاطرش می‌آورند.

زیبایی‌های شهرهای اطراف پایتخت به اندازه‌ای هیجان‌انگیز است که می‌توانید لذت اقامت در شهرهای شمالی را هم با اجاره ویلا در شمال به خودتان هدیه دهید و چند ‌صباحی شلوغی و آلودگی زندگی‌ شهری را دست‌به‌سر کنید.

به‌هرحال یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید با سفر به آن، یک دل سیر ریه‌های‌تان را از طبیعت لبریز کنید و دست‌پُر به زندگی شهری برگردید، سفر به دشت لار است.

شهرستانک

یکی از ییلاق‌های موردپسند شاهان قاجار و از زیباترین امضاهای خالق بر طبیعت ایران، روستای شهرستانک است. اگر میهمان پاییزیِ این روستا باشید، طبیعتی حیرت‌انگیز، از رنگ‌های بی‌نظیر پاییزی مسحورتان خواهد کرد و اگر شهرستانک در فصل بهار یا تابستان میزبان گردشگر باشد، مجالی برای پلک‌زدن هنگام دیدن درخت‌های پرشکوفه و میوه‌های رنگارنگ، باقی نمی‌ماند.

یکی از بهترین مناطق مناسب کمپینگ در شمال‌غربی تهران که از سفر به آن، پشیمان نمی‌شوید.

کمپینگ در شهرستانک

فشم

یکی از مشهورترین ییلاق‌های تفریحی اطراف پایتخت، فشم است که در شهرستان شمیرانات و سمت شمال‌شرق تهران میزبان کمپینگ‌دوستان حرفه‌ای است! فشم مناطق دیدنی جذابی دارد که به فراخور علاقه‌تان می‌توانید آن‌هارا برای بازدید انتخاب کنید.

طبیعت‌دوستان معمولا به سراغ آبشار لارمحله یا آبشار یخی آبنیک می‌روند، عشاق کوهنوردی کوه‌های فشم را ترجیح می‌دهند و البته شکم پسندها لذت میل کردن یک وعده غذای بسیار باکیفیت را در رستوران‌های مشهور فشم مانند رستوران بهشتی، سفیر و موارد دیگر  از دست نمی‌دهند. انتخاب با خودتان است!

مکانهای مناسب کمپینگ در اطراف تهران

معمولا مناطق نهفته در دل جاده‌ها از بهترین مکان‌های مناسب کمپینگ به حساب می‌آیند. عبور و تماشای کوهستان‌های باصلابت، زمین‌های بی‌نهایت سبز و فضای جنگلی، در کنار آب‌وهوایی که حسابی حال ریه‌های دودخورده را جا می‌آورد، عمیقا به گردشگران توصیه می‌شود.

فراموش نکنید که کمپینگ در مناطق اطراف پایتخت، می‌تواند برای سایر مسافران هم فرصت جذابی باشد. در همین راستا اجاره آپارتمان مبله در تهران یکی از گزینه‌های پیش‌روی گردشگران است.

جادههای دماوند، هراز و فیروزکوه

مسافران در مسیر این جاده‌ها صرفا تماشاگر هستند اما اگر بدانید همین تماشا چه کیف غیرقابل وصفی دارد، همین فردا کوله‌بارِ سفر را می‌بندید! البته که بعداز تماشا، فرصتی برای کمپینگ و چادرزدن در دل فضای سرسبز درون‌جاده‌ای برای گردشگرانِ مشتاق، مهیا است!

اطراف کرج و کردان

طبیعت این منطقه سرشار از جاذبه‌های طبیعی و حتی بکری همچون آبشارها، کوه‌ها، دره‌ها و دشت‌ها است. یک منطقه وسیع و انتخابی گسترده برای کمپینگ در هرکجای آن که می‌توان حتی با اجاه ویلا در کردان، شب‌ها را به اقامت و تفریح در ویلاهای لوکس و متنوع آن پرداخت و روزها را به طبیعت گردی گذراند.

نکات مورد توجه در کمپینگ

از آنجایی‌که بافت شهری و هیاهوی ساخت‌وساز شهرهای متعدد در اطراف کلان‌شهرهایی مانند تهران سرعت گرفته است، شاید کمتر شهر و منطقه ای در نزدیکی پایتخت به ذهن‌تان بیاید که آب‌وهوایی مطلوب و طبیعتی دست‌نخورده داشته باشد.

نکات مهم کمپینگ

مناطقی که برای فرار از دردسرهای زندگی در شهر، به‌شدت قابل‌احترام هستند و باید با حفظ طبیعت بکر و رعایت نکات کمپینگ، قدران‌شان باشیم. از طرفی در کمپینگ معمولا شهرهای نزدیک به محل زندگی، مقصدِ گردشگران هستند اما نباید فراموش شود که همین سفرهای یک‌روزه باید با آگاهی کامل از امنیت و امکانات مقصد در نظر گرفته شود تا به‌واسطه اتفاقات پیش‌بینی نشده، کام مسافران تلخ نشود. بهتراست مهم‌ترین نکات موردتوجه در کمپینگ را به صورت خلاصه مرور کنیم:

  1. چک لیستی از تجهیزات لازم برای کمپینگ فراهم کنید. باتوجه به مقصد، مطابقِ تعداد روزهایی که قصد اقامت دارید و شرایط خاص خودتان، لیست را آماده کرده و حتما قبل‌از سفر، چندین بار چک کنید. معمولا ابزاری مانند چادر، زیرانداز، مواد غذایی و لباس مناسبِ آب‌وهوای مقصد، از مهم‌ترین‌های لیست کمپینگ محسوب می‌شوند.
  2. آسیب زدن به طبیعت ممنوع! شما اینجا هستید که برای ساعاتی فراغت داشته باشید؛ اما این اقامت کوتاه‌مدت دلیل بر رهاکردن زباله و واردکردن خسارت به گیاهان بومی مناطق درحین چادرزدن و کارهای دیگر نیست.
  3. اگر منطقه‌ای را به‌طورکامل نمی‌شناسید، قدم‌گذاشتن در آن را آزمون و خطا ندانید! ممکن است مسیر را به اشتباه بروید و فرصت چندساعته‌تان از دست برود. نزدیک مناطق روستایی باشید که در صورت لزوم از بومیان همان مناطق کمک بگیرید.
کد خبر 626081

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    وقتی که نظر خودرا اعلام میکنیم اگر واقعیت دارد و بزیان عده ای فرصت طلب است آن را حذف میکنید. کسانی که مناطق بکر طبیعت را با زباله و بساط عیش و نوش خود آلوده میکنند و میگویند طبیعت خداست و به کسی مربوط نیست . اینطور موارد زیاد است و اسم این گروه را افراد وحشی باید گذاشت هیچکسی هم باز دارنده اعمال اینها نیست
  • نصرتی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    0 0
    دشت لار ، جاده هراز بعد از امامزاده هاشم پلور و در مسیر روستای لاریجان هست که البته دشت لار هیج ربطی به لاریجان که به خاطر آبگرمش معروف هست نداره! لاهیجان شهری زیبا در استان گیلان هست با زیبایی های خودش. چیزی به عنوان لاهیجان مازندران نداریم!!