سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کل تزریق باقیمانده در تهران الان ۱۵/۵ میلیون است و اگر ۴۰ روز وقت بگذاریم، این ۱۵ میلیون دوز اول و دوم تمام خواهد شد.

واکسیناسیون کرونا - هلال احمر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: در ارتباط با تهران باید تزریق روزانه را به عدد ۳۲۰ هزار دوز برسانیم. سهم دانشگاه علوم پزشکی تهران ۸۰ هزار و دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی هر کدام ۱۲۰ هزار تزریق است.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیاز است پایگاه‌های تجمیعی از ۳۶ مرکز فعلی به ۵۷ مرکز، دانشگاه علوم پزشکی ایران از ۴۲ مرکز به ۷۰ مرکز و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ۴۱ مرکز به ۸۷ مرکز برساند.

رئیسی تاکید کرد: بنابراین در تهران باید از ۱۱۹ پایگاه موجود به ۲۱۴ مرکز برسیم و ایستگاه‌های واکسیناسیون از ۷۱۱ ایستگاه به ۱۲۸۰ ایستگاه برسد.

وی افزود: بر اساس تجربه‌ای که کسب کرده ایم اگر بتوانیم تیم واکسیناسیون را ۳ نفر بگذاریم که ۲ نفر اقدامات مرتبط با ثبت را انجام دهند، کار سرعت می‌گیرد. بنابراین نیروهای بسیج می‌توانند در این زمینه کمک کنند و نیروی تزریق کننده هم یک نفر باشد. بر اساس محاسبه ما در این صورت سرعت کار واکسیناسیون ۲ برابر می‌شود.

رئیسی گفت: با این حساب در تهران نیروی ثبت کننده ۵۱۲۰ نفر می‌خواهیم و واکسیناستور ۲۵۶۰ نفر. این نسخه‌ای است که برای تهران است و در این صورت هیچ صفی نخواهیم داشت. از آن طرف روزانه ۳۲۰ هزار دوز واکسن تزریق می‌شود، یعنی ماهانه ۱۰ میلیون تزریق. کل تزریق باقی مانده در تهران الان ۱۵.۵ میلیون است و اگر طی ۴۰ روز وقت بگذاریم این ۱۵ میلیون دوز اول و دوم تمام خواهد شد.

کد خبر 625983

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha