آفریقای جنوبی واکسیناسیون گروهی از کودکان و نوجوانان را در بخشی از کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن کرونای شرکت چینی سینوواک برای کودکان شش ماهه تا ۱۷ ساله آغاز کرد.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس این بررسی جهانی واکسن سینوواک در کودکان و نوجوانان شامل ۲۰۰۰ شرکت‌کننده در آفریقای جنوبی و ۱۲۰۰۰ شرکت‌کننده دیگر در کشورهای کنیا، فیلیپین، شیلی و مالزی می‌شود.

شرکت سینوواک در بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد نخستین کودکان در آفریقای جنوبی در دانشگاه علوم بهداشتی سفاکو ماکگاتو در شهر پرتوریا، پایتخت این کشور واکسن را دریافت کردند و کودکان دیگر در شش محل متفاوت دیگر در این کشور نیز واکسن را دریافت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است، هدف اولیه این بررسی ارزیابی اثربخشی دو دوز کروناواک (واکسن کرونای شرکت سینوواک) در برابر موارد علامت‌دار ثابت‌شده کووید-۱۹ در کودکان و نوجوانان است. اثربخشی واکسن در برابر بستری شدن و موارد شدید کووید-۱۹ هم ارزیابی خواهد شد.»

آفریقای جنوبی با ۲.۸ میلیون مورد ثابت‌شده کرونا شامل ۸۴۳۲۷ مورد مرگ بیش از ۳۵ درصد موارد کرونای گزارش‌شده در آفریقا را به خود اختصاص می‌دهد واخیرا با اوج‌گیری شیوع کرونا به علت انتشار سویه‌ی دلتا روبرو بوده است.

آفریقای جنوبی در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲۷۰ مورد عفونت جدید و ۱۷۵ مرگ ناشی از آن را در ۲۴ ساعت گذشته گزارش کرده است. این  کشور اکنون به همه بزرگسالان ۱۸ ساله و بالاتر واکسن عرضه می‌کند و هدفش این است که تا پایان سال میلادی جاری دست کم ۴۰ میلیون نفر از جمعیت ۶۰ میلیون نفری‌اش را واکسینه کند، هر چند که هنوز نتوانسته است به به هدف واکسینه کردن دست کم ۳۰۰۰۰۰ نفر در روز برسد.

وزیر بهداشت آفریقای جنوبی روز جمعه صدور گواهی دیجیتال واکسیناسیون را برای ساکنان این کشور را نیز اعلام کرد.

دولت آفریقای جنوبی گفته است مردم را به واکسن زدن مجبور نخواهد کرد، اما برخی از شرکت‌ها گفته‌اند که واکسیناسیون را برای کارکنانشان اجباری خواهند کرد.

همچنین مکان‌های پذیرایی مانند کافه‌ها و رستوران‌ها نیز خودشان باید تصمیم بگیرند که آیا به افراد واکسینه‌نشده سرویس بدهند یا نه.

کد خبر 625878

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha