وزیر امور خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان گفت که این کشور همانند ایران هیچگونه تغییری در برجام را نمی پذیرد و خواستار اجرای کامل آن است.

لاوروف و امیر عبدالهیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در گفتگوی تلفنی امروز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان مسائل و موضوعات مرتبط با روابط دوجانبه، دیدار مقامات دو کشور در حاشیه اجلاس شانگهای، تقویت همکاری ها در حوزه مهار کرونا، مشکلات تجار و فعالان اقتصادی برای تردد طبیعی به روسیه، تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان و موضوعات مرتبط با برجام مورد تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین ابراهیم رئیسی و ولادیمیر پوتین روسای جمهور ایران و روسیه قرار است در حاشیه اجلاس شانگهای در دوشنبه پایتخت تاجیکستان دیدار کنند.

امیرعبداللهیان در حوزه کرونا انتظار کشورمان در زمینه اختصاص حجم‌ بیشتر واکسن اسپوتنیک مطابق توافقات قبلی را مورد تاکید قرار داد و از اقدام طرف روس در زمینه رفع مشکلات مربوط به بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در روسیه تشکر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مشکلات تجار و فعالان اقتصادی برای تردد طبیعی به روسیه را مطرح کرد که لاوروف اظهار داشت در اسرع وقت پیگیری لازم در این زمینه را انجام خواهد داد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه همچنین در خصوص تحولات منطقه و ابتکارات مرتبط با افغانستان گفتگو و بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر ملی با مشارکت همه گروهها تاکید کردند.

در خصوص برجام‌ و مذاکرات وین نیز وزیر خارجه روسیه ضمن تبادل نظر با وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: روسیه همانند ایران هیچگونه تغییری در برجام را نمی پذیرد و خواستار اجرای کامل  توافق هسته‌ای است.

به گزارش فارس، وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه پنجشنبه شب چهارم شهریور ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در این گفت‌وگوی تلفنی گسترش همکاری‌های فیمابین در حوزه های مختلف دوجانبه و تداوم رایزنی ها در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد تاکید قرار دادند و در خصوص  اوضاع افغانستان به تبادل نظر پرداختند.

لاوروف روز چهارشنبه سوم شهریور ماه و پس از رای موافق نمایندگان مجلس به امیرعبداللهیان به عنوان وزیر خارجه دولت سیزدهم، در پیامی به وزیر خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران تبریک گفته بود. 

کد خبر 625781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha