سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ورود ۵ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور در روز جاری، گفت: یکشنبه و پنجشنبه هفته آینده هم حداقل ۲ محموله ۵ میلیون دوزی وارد کشور خواهد شد.

محموله واکسن - صلیب سرخ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: به دنبال سرعت بخشیدن به ورود واکسن در کشور، شب گذشته حدود ۵۰۰ هزار دوز و امروز صبح هم حدود ۵ میلیون دوز واکسن کرونا از کشور چین وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته هم حدود ۱۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شد، بیان کرد: خبرهای خوبی هم برای هفته آینده داریم؛ یکشنبه و پنجشنبه هفته آینده هم حداقل دو محموله ۵ میلیون دوزی واکسن وارد کشور خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: به احتمال زیاد اواسط هفته هم حدود ۳.۲ میلیون دوز واکسن به کشور وارد خواهد شد. براساس پیش‌بینی ها در هفته آینده هم حدود ۱۵ میلیون دوز دیگر علاوه بر این ۵ میلیونی که وارد شده، به کشور وارد می شود که در مجموع تا آخر شهریور حدود ۲۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد.

 رئیسی افزود: خبر خوب دیگر اینکه ورود حدود ۳۰ میلیون دوز واکسن نیز در مهر ماه به کشور قطعی شده است، با این حساب واکسیناسیون دوز اول را برای گروه هدفمان که حدود ۶۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند، تا مهرماه کامل خواهیم کرد و برای دوز دوم هم مشکلی نداریم. چون انشالله واکسن در دسترس خواهد بود.

وی تاکید کرد: آمارهای اعلامی بدون احتساب واکسن های تولید داخل است. خوشبختانه تولید داخل هم سرعت گرفته است و تاکنون حدود ۴ میلیون دوز واکسن داخلی به دستمان رسیده است که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده اند.

به آمار تجمیعی واردات واکسن اشاره و اظهار کرد: به طور کلی از ابتدا تاکنون حدود ۴۹ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است. تا هفته آینده هم که حدود ۱۵ میلیون دوز دیگر وارد می شود و مهرماه هم که حدود ۳۰ میلیون دوز واکسن وارد خواهد شد.

دو شیفته شدن مراکز واکسیناسیون

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه درباره افزایش مراکز واکسیناسیون گفت: در جلسه روز گذشته که با حضور سردار سلامی برگزار شد، به فرماندهان سپاه استان‌ها دستور دادند که برای کمک به واکسیناسون پای کار بیایند. برنامه داریم تعداد مراکز تجمیعی که ۱۰۰۸ عدد است را ۲برابر کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان بیان کرد: علاوه بر آن برنامه داریم اکثر مراکز به صورت دوشیفته فعالیت کنند که سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند تا از مرز یک تا یک و نیم میلیون دوز تزریق در روز عبور کنیم.

کد خبر 625744

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha