سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که افغانستان هیچ نیازی به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی ندارد.

طالبان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که افغانستان هیچ نیازی به برقراری روابط با رژیم صهیونیستی ندارد.

وی که با شبکه تلویزیونی «الجزیره مباشر» و به زبان عربی مصاحبه می‌کرد، گفت: «هیچ چیزی وجود ندارد که ما را به اسرائیل مرتبط کند و نیازی به این رابطه نداریم».

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز چند روز پیش در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم گفته بود: «اسرائیل غده‌ای در پیکره امت اسلامی است. قدس قضیه مشترک میان مسلمانان است، همه مسلمانان حول آن باید متحد شوند».

وی با بیان اینکه طالبان به‌دنبال ارتباط با دنیاست گفت: ما می‌خواهیم با دنیا روابط دیپلماتیک داشته باشیم. می‌توانیم همه مسائل را از طریق گفت‌وگوی دیپلماتیک حل کنیم. 20 سال جنگ نتیجه‌ای جز ویرانی و فروپاشی به همراه نداشته است.

ساعاتی پیش و پس از گذشت بیش از 20 روز از تسلط طالبان بر کابل، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در نشست خبری اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.

وی پس از اعلام افراد کابینه دولت جدید افغانستان گفت: در دولت آینده سعی می‌کنیم که افراد از اقوام مختلف به‌کار گرفته شوند و ما تلاش خواهیم کرد تا همه اقشار جامعه افغانستان در دولت بعدی نقش داشته باشند.

پیش از آن نیز سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که این گروه خواستار روابط خوب با تمامی کشورها از جمله آمریکاست.

وی اضافه کرد: «سخن درباره روابط خوب با تمامی کشورها ضمن توافق با آمریکا ذکر شده است».

از سوی دیگر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا دیروز (دوشنبه) گفت که واشنگتن به موضع به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت جدید در افغانستان حتی نزدیک هم نیست. 

او در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت که به این زودی قصد ندارد روند به رسمیت شناختن دولت طالبان را آغاز کند. وی گفت: تا آن فاصله زیادی داریم.

کد خبر 625438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha