گروهی از شهروندان افغانستانی با حضور برابر سفارت اسلام‌آباد در کابل به دخالت پاکستان در مسائل داخلی کشورشان و پشتیبانی نظامی از طالبان اعتراض کردند.

اعتراض افغان‌ها به حمايت پاكستان از طالبان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، زنان و مردان افغان با سر دادن شعار «پاکستان، پاکستان، بیرون شو از افغانستان» بیرون سفارت اسلام‌آباد گرد هم آمدند و به سیاست مداخله‌جویان پاکستان واکنش نشان دادند. نیروهای طالبان هم با شلیک کردن تیرهای هوایی کوشیدند معترضان را از خیابان جلوی سفارت پاکستان دور کنند. در این درگیری‌ها چند خبرنگار و روزنامه‌نگار هم بازداشت شدند.

معترضان می‌گویند طالبان بدون کمک گرفتن از پشتیبانی نظامی پاکستان نمی‌توانست وارد دره پنجشیر شود. پنجشیر آخرین و تنها ولایت افغانستان است که طالبان نتوانسته بر آن حاکم شود. برخی منابع خبری می‌گویند پهپادهای و جنگنده‌های پاکستانی در آخرین هجوم طالبان به پنجشیر برخی مواضع نیروهای مقاومت را بمباران و این‌گونه راه را برای ورود طالب‌ها به این ولایت هموار کردند.

ده‌ها شهروند زن افغانستانی هم در این گردهمایی اعتراضی برابر سفارت پاکستان حضور داشتند و برخی از آنها دستنوشته‌هایی مبنی بر کشته شدن فرزندان‌شان به دست نیروهای طالبان به دوربین‌ها نشان می‌دادند. طالبان از نخستین روز ورود به کابل با هر گونه حضور زنان در کوچه و خیابان برخورد می‌کند.

تصاویر | اعتراض افغان‌ها به حمایت پاکستان از طالبان

تصاویر | اعتراض افغان‌ها به حمایت پاکستان از طالبان

تصاویر | اعتراض افغان‌ها به حمایت پاکستان از طالبان

کد خبر 625401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha