جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

شستشوی ظرف‌ها یکی از کار‌های روزمره است که همه خانواده‌ها با آن سر و کار دارند و بالطبع مایع ظرفشویی یکی از اقلام پر مصرف در خانه به‌شمار می‌آید.

این در حالی است که خشک شدن دست‌هاپس از سر و کار داشتن با مایع ظرفشویی بهانه‌ای است که خیلی‌ها به کمک آن از زیر بار ظرف شستن شانه خالی می‌کنند.

هر چند در گذشته مایع ظرفشویی به شکل امروزی موجود نبوده است اما حتی در آن زمان هم مردم از مواد دیگری نظیر نمک برای چربی‌زدایی از ظروف استفاده می‌کردند.

امروزه انواع مایع ظرفشویی با رنگ، بو و اسانس‌های مختلف در بازار موجود است که برخی از آنها کیفیت بسیار خوبی داشته و ظرف ها پس از شسته شدن با این مایع‌ها کاملا براق و تمیز می‌شود.

از سوی دیگر امروزه از مواد سازگار با پوست دست در فرمول ترکیبی بسیاری از مایع‌‌های ظرفشویی استفاده می‌شود که تا حدود زیادی در پیشگیری از خشکی پوست دست مؤثراست.

با این حال کارشناسان اکیدا توصیه می‌کنند که هنگام کار با هر نوع ماده شوینده و پاک کننده حتما از دستکش استفاده شود. یکی دیگر از ویژگی هایی که اخیرا به مایع‌های ظرفشویی افزوده شده، افزایش غلظت آنهاست.

به این ترتیب تنها با چکاندن چند قطره از مایع روی ابر ظرفشویی می‌توان حجم زیادی از ظرف‌ها را شست. البته گروهی از کارشناسان نیز این نکته را خاطرنشان می‌کنند که غلظت بیش از حد مایع ظرفشویی نمی‌تواند دلیل خوبی برای با کیفیت بودن آن باشد.

همچنین کارشناسان می‌گویند : از خرید مایعات ظرفشویی و دستشویی فله‌ای خودداری کرده و بهتر است تعداد دفعات شستشو در روز را  تقلیل دهید تا آسیب کمتری به دستان وارد شود.

همچنین در صورتی که بدون دستکش ظرف می‌شویید حتما دست‌های خود را پس از خشک کردن، با گلیسیرین محتوی آبلیمو یا دیگر کرم‌ها و محلول‌های موجود در بازار، چرب کنید.

توجه داشته باشید ظروفی که خوب آبکشی نشود، حاوی مایع ظرفشویی بوده و به این شکل با مواد غذایی وارد بدن شده، در دراز مدت مسمومیت ایجاد می‌کند. 

جهت تمیز شدن آسان‌تر ظروف، بهتر است مقداری از مایع ظرفشویی را در داخل ظرفی در آب حل کرده و سپس ظروف چرب را در آن قرار دهید تا خیس شوند و سپس به شستشوی آنها اقدام کنید.

کد خبر 62537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز