مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فاطمه رحیم زاده در بیست و نهمین اجلاس تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد به عنوان عضو هیات رئیسه کمیته تغییر اقلیم جهانی انتخاب شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، بیست و نهمین اجلاس تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد از روز پنجشنبه با حضور بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد و 450 نفر از مسئولان بلندپایه و نمایندگان 157 کشور و سازمان جهانی در ژنو آغاز شده است.

خانم رحیم زاده که عضو هیات علمی سازمان هواشناسی ایران است با 81 رای، بالاترین رای شرکت کنندگان در این اجلاس را کسب کرد و به مدت 4 سال به عنوان نایب رئیس گروه کار یک کمیته اقلیم سازمان ملل متحد (IPCC) انتخاب شد.

کمیته بین الدول تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد در سال 1988 میلادی با همکاری مشترک سازمان هواشناسی جهانی و برنامه جهانی تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد تاسیس شد و در زمینه تاثیرات انسان بر تغییرات اقلیم و کاربردهای آن در موضوعات آب، انرژی، کشاورزی، دریا، جنگل و مرتع، شهرسازی و الگوهای توسعه مطالعه و تحقیق می‌کند.

چهارمین گزارش این کمیته سال گذشته با همکاری 4 هزار دانشمند از سراسر جهان تهیه و منتشر شد که راهنمای مهمی برای تصمیم گیرندگان کشورهاست.

کد خبر 62521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز