محرومیت، سردار آزمون را از فهرست نخستین دیدار تیم ملی در دور نهایی از مرحله مقدماتی جام جهانی خارج کرد و اهمیت سردار در ترکیب تیم، درست در همان مسابقه معلوم شد.

سردار آزمون

به گزارش همشهری‌آنلاین، تیم ملی در غیبت این مهاجم، قدرت هجومی به‌مراتب کمتری داشت و مثل همیشه زهردار به‌نظر نمی‌رسید. مهدی طارمی هم به‌تنهایی نمی‌توانست همه مسئولیت‌های مهم خط حمله را انجام بدهد. بازگشت آزمون، بهترین خبر برای خط حمله تیم ملی خواهد بود. قرارگرفتن دوباره او در ترکیب تیم اسکوچیچ، جذابیت بیشتری به تیم ملی می‌بخشد و قدرت خط حمله را احیا می‌کند.

زوج سردار و طارمی، بدون تردید یکی از قدرتمندترین زوج‌های هجومی در آسیا به‌شمار می‌روند؛ ۲ ستاره‌ای که به درک متقابلی از بازی هم رسیده‌اند و هماهنگی بسیار خوبی با هم دارند. حضور همزمان آنها در ترکیب، تهدید بزرگی برای خط دفاعی عراق خواهد بود؛ تیمی که مقابل کره‌جنوبی ثابت کرده که به‌راحتی شکست نمی‌خورد و به‌سادگی به حریف موقعیت نمی‌دهد.

سردار آزمون دیگر آن مهاجم بی‌تجربه قبلی نیست و حالا در نبردهای بزرگ یک نقطه اتکا برای تیم ملی به‌شمار می‌رود. او به‌خصوص بعد از جام‌جهانی روسیه، بارها نشان داده که می‌تواند در شرایط حساس، به تیم ملی کمک کند. سردار در مرحله قبلی هم گل‌های مهمی برای تیم ملی به ثمر رساند. او دروازه تیم ملی عراق را هم باز کرد تا با اعتماد به نفس بسیار خوبی برای جدال دوباره با این حریف آماده شود.

سردار قبلا در جام‌ملت‌ها نیز موفق به بازکردن دروازه عراقی‌ها شده است. او در کنار طارمی و جهانبخش، حالا در فرم بسیار ایده‌آلی هستند. آزمون، آماده‌ترین مهاجم این روزهای لیگ روسیه به‌شمار می‌رود، جهانبخش در هلند دوباره اوج گرفته و به روزهای خوبش برگشته و طارمی هم در فوتبال اروپا، کلاس متفاوتی پیدا کرده است. بدون تردید، این یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران به‌شمار می‌رود و سردار هم به کمک کاراکتری که این اواخر پیدا کرده، یکی از کلیدی‌ترین نفرات این تیم است.

تحرک این ستاره در زمین و عقب‌آمدن او برای جلوکشیدن خط دفاعی عراق، می‌تواند یک برگ برنده مهم برای مسابقه بزرگ فردا باشد. عراقی‌ها در جریان مسابقه، لحظه به لحظه مراقب سردار خواهند بود اما فرصت‌طلبی این ستاره، می‌تواند در یک لحظه همه‌چیز را به سود تیم ملی ایران تغییر دهد. آزمون پس از جدال با سوریه، تأکید داشت که از نحوه بازی‌کردن تیم راضی نیست. شاید بازگشت خود او، تیم را در شرایط مطلوب‌تری قرار بدهد.

ایران به اضافه دو

سردار آزمون تنها چهره مهم تیم ملی نیست که بعد از یک جلسه غیبت دوباره به اردوی این تیم برمی‌گردد. این اتفاق برای دراگان اسکوچیچ هم رخ خواهد داد. اسکوچیچ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در جدال قبلی روی نیمکت حضور نداشت اما منفی اعلام شدن تست کرونا دوباره این مربی را روی نیمکت تیم ملی قرار خواهد داد. بازگشت اسکوچیچ جو مثبتی را در تیم ملی به وجود آورده است. فعلا همه چیز امیدوارکننده به نظر می‌رسد و برخورد اول اسکو و بازیکنان هم کاملا مثبت بوده است. ایران با بازگشت اسکوچیچ و آزمون یک تحول مثبت را تجربه خواهد کرد. تحولی که شاید عراقی‌ها را کاملا غافلگیر کند.

کد خبر 624977
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha