همشهری آنلاین: مدیر کل اینترپل نیروی انتظامی گفت: با پیگیری‌هایی که توسط پلیس بین الملل ناجا صورت گرفت فرد متهم به تبادل تصاویر مستهجن سوء استفاده جنسی از کودکان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ دکتر محمد‌رضا کریمی گفت: تعدادی از اتباع کشور انگلستان با ایجاد و راه اندازی سایت اینترنتی مبادرت به ترویج تصاویر مستهجن کودکان کردند و عده‌ای نیز از سایر نقاط جهان با مراجعه به این سایت ضمن ایجاد ارتباط، مبادرت به استفاده و تبادل تصاویر مذکور می‌کردند.

پلیس کشور انگلستان طی انجام عملیاتی تحت عنوان MERTZON ضمن شناسایی و بازداشت کاربران متهم در کشور خود، موضوع را به اطلاع اینترپل رسانده و نسبت به شناسایی سایر کاربران این سایت در دیگر کشورها درخواست کمک کرد.

وی در ادامه افزود: پس از شناسایی کاربران مشخص شد یکی از شهروندان ایرانی نیز با سایت مذکور در ارتباط بوده و تصاویری را در این خصوص دریافت و ارسال کرده است.

در این راستا اینترپل لندن با انعکاس موضوع به اینترپل تهران و ارسال اطلاعات مربوطه خواهان رسیدگی موضوع شد که متعاقباً این اداره کل مراتب را به بخش مربوطه در پلیس آگاهی ناجا ارجاع داد.

مدیر کل اینترپل ناجا در مورد نحوه دستگیری متهم گفت: با بررسی فنی IP ثبت شده در سرور سایت مشخص شد که کل آدرس‌های IPهای اعلامی متعلق به یک شرکت خصوصی است. بنابراین کارآگاهان مبارزه با جرایم رایانه‌ای پلیس آگاهی با هماهنگی مرجع قضایی به شرکت مربوطه مراجعه و با بررسی فنی مشخص شد که اکثرIP های مورد استفاده از طریق یک شماره تلفن مشخص به اینترنت متصل شده است که آدرس و مالک مورد نظر شناسایی و متهم با هویت معلوم دستگیر و با وی برخورد قضایی و قانونی صورت پذیرفت.

لازم به ذکر است، متهم در اعترافات خود اظهار داشته که از طریق چت اقدام به دریافت و ارسال تصاویر مستهجن کودکان کرده است.

سرهنگ کریمی در پایان به کاربران رایانه در تمامی نقاط کشور هشدار داد: با توجه به این کـه تبادل تصاویر مستهجن و غیر اخلاقی به هر نحو جرم بشمار رفته و پلیس به راحتی قادر به شناسایی و دستگیری متخلفان است، کاربران رایانه از مراجعه به سایت‌های غیر اخلاقی جدا خودداری کنند.

کد خبر 62479

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز